مناسبت‌های مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) ظهور و بروز داشته باشند
کد خبر: 3955650
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

مناسبت‌های مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) ظهور و بروز داشته باشند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه بسیاری از مناسبت‌های مذهبی در شیراز فرا می‌رسد اما هیچ ظهور و بروزی در سومین حرم اهل بیت(ع) مشاهده نمی‌كنیم، مطالبه جدی امت حزب‌الله را جدی گرفتن این مناسبت‌ها اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت استان گفت: یكی از مباحثی كه در شورای قرآن و عترت نیاز به انجام داریم، تدوین تقویم مناسبت‌های مذهبی است.

وی افزود:‌ بسیاری از مناسبت‌های مذهبی اعم از موالید، اعیاد یا شهادت اهل بیت عصت و طهارت(ع) در شیراز فرا می‌رسد و می‌رود اما هیچ ظهور و بروزی در سومین حرم اهل بیت(ع) مشاهده نمی‌كنیم لذا مطالبه جدی از سوی امت حزب‌الله وجود دارد كه مناسبت‌های مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) جدی گرفته شود تا ظهور و بروز داشته باشند.

مشفقیان بیان كرد: در این زمینه تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری یك بحث است و بحث دیگر این است كه در بقاع متبركه، مساجد، تكایا و اماكن مذهبی هم مراسم‌هایی باید برگزار شود.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: در صورت تدوین تقویم مناسبت‌های مذهبی تقسیم كاری در شورای قرآن و عترت استان میان دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود تا در برگزاری هر مراسم و مناسبت مذهبی همگی با همدیگر همكاری داشته باشند كه بعد از تصویب نهایی این تقویم، به ارگان‌های مربوطه ارسال خواهد شد.

وی زمان برگزاری جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی فارس را انتهای اسفندماه جاری اعلام كرد و گفت: در این جلسه باید برنامه‌های سال 1400 استان را مطرح و تصویب كنیم تا شكل قانونی بگیرد.

مشفقیان همچنین بر ضرورت تشكیل یك شورای پشتیبانی برای شورای قرآن و عترت استان تأكید كرد و گفت: این شورا متشكل از دستگاه‌های مختلفی اعم از معاونت فرهنگی شهرداری، اوقاف، تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه فجر و با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باید تشكیل شود كه وظیفه آن حمایت لجستیكی و سخت‌افزاری از مصوباتی كه شكل قانونی در شورای فرهنگ عمومی پیدا می‌كند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی سخنان خود یكی از اهداف اصلی تشكیل شورای قرآن و عترت استان را یكپارچه شدن و یكی شدن بودجه‌های قرآنی اعلام كرد و گفت: اگر این شورا تشكیل شده و طرح‌ها مصوب شوند اما مشخص نشود كه این طرح‌ها در كجا و با چه بودجه‌ای اجرا شوند، مسلماً به نتیجه نخواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha