«واژه‌های آسمانی» در فارس كلید می‌خورد
کد خبر: 3955648
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

«واژه‌های آسمانی» در فارس كلید می‌خورد

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از تدوین طرحی با عنوان «واژه‌های آسمانی» به‌منظور آشنایی با كلمات و مفاهیم آن‌ها در سطح استان با همكاری معاونت اجتماعی سپاه خبر داد و گفت: تلاش می‌كنیم تا این طرح را در ماه مبارك رمضان كلید بزنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت استان گفت: در سال جاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم توسط وزارت ارشاد در سطح كشور اجرا می‌شود كه در كل كشور 120 هزار نفر و در استان فارس 12 هزار نفر در این آزمون شركت كرده‌اند.

وی زمان برگزاری این آزمون را نیمه اسفندماه جاری اعلام كرد و افزود: در سالی كه گذشت 4 دوره تربیت مربی قرآن، مفاهیم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را نه تنها برای استان فارس بلكه برای سه استان همجوار در بستر فضای مجازی برگزار كردیم.

نداف از اجرای دوره تربیت مربی مهدكودك قرآن از سال آینده ویژه مؤسسات فرهنگی در استان فارس خبر داد و گفت: همچنین یك طرح آموزش مفاهیم قرآن را با همكاری معاونت اجتماعی سپاه فجر در حال جمع‌بندی هستیم كه بتوانیم آن را در سطح استان اجرا كنیم و اگر این طرح را اجرا كنیم قریب یك میلیون نفر می‌توانند در آن شركت كنند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس نام این طرح را «واژه‌های آسمانی» اعلام كرد و گفت: یكی از مؤسسات قرآنی كشورمان كتابی با عنوان «وا‍ژه‌های آسمانی» تدوین كرده است كه در آن كلمات قرآنی كه تكرار شده و در زبان فارسی هم زیاد استفاده می‌شود، بیان شده است و اگر هر فردی به‌مدت دو ماه روزانه 15 دقیقه وقت خود را بگذارد می‌تواند قریب 82 درصد این كلمات را حفظ كند و با 82 درصد كلمات قرآن آشنا شود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس در اجرای این طرح تأكید كرد و گفت:‌ اگر بتوانیم 10 هزار مدرسه استان فارس در اجرای این طرح مشاركت دهیم قریب یك میلیون نفر ظرف مدت 82 ماه با كلمات قرآنی آشنا می‌شوند.

نداف خواستار همكاری سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح شد و گفت: تلاش می‌كنیم تا این طرح را به یاری خدا در ماه رمضان در سطح استان كلید بزنیم.

انتهای پیام
captcha