غفلت از ترویج قرآن در جامعه / هر خانه را تبدیل به محفل قرآنی كنیم
کد خبر: 3955646
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

غفلت از ترویج قرآن در جامعه / هر خانه را تبدیل به محفل قرآنی كنیم

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با تأكید بر ضرورت تشویق مردم به آموزش‌های قرآنی گفت: اكنون ترویج قرآن كمی در جامعه امروز ما مغفول شده است و در این میان قشر خاكستری از این موضوع آسیب‌ می‌بیند چرا كه ما از این موضوع غفلت كرده‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس بعدازظهر امروز، 4 اسفندماه در نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت این استان با اشاره به طرح‌های مطرح شده در این نشست گفت: طرح‌هایی كه در این نشست مطرح بسیار خوب است و دغدغه‌مندانه هم در این شورا صحبت می‌شود و نكات بسیار خوبی هم از سوی ادارات دولتی هم تشكل‌های مردمی مطرح می‌شود.

وی از اعضای شورا خواست تا در صورت بروز مشكل در اجرای طرح‌های قرآن خود حتماً این موضوع را اطلاع‌رسانی كنند و سپس ادامه داد: باید تلاش كنیم با همكاری یكدیگر بتوانیم طرح‌های قرآنی را به بهترین شكل اجرا كنیم تا طرحی بر روی زمین نماند.

اسلامی در ادامه سخنان خود با تأكید بر اینكه باید مردم را به فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی تشویق كنیم، گفت: اكنون ترویج قرآن كمی در جامعه امروز ما مغفول شده است و در این میان قشر خاكستری از این موضوع آسیب‌ می‌بیند چرا كه ما از این موضوع غفلت كرده‌ایم.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس اظهار كرد: به نظر می‌رسد باید فضاهای شهری را به وجود آوریم كه هر خانه قرآنی تبدیل به یك محفل قرانی شود و در هر خانواده‌ای هر شب قریب 15 دقیقه محفل انس با قرآن تشكیل شود كه باید بر روی این مسئله كار كنیم.

وی با بیان اینكه ظرفیت استان فارس در موضوع قرآن كم نیست بلكه ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند به‌عنوان استان قرآنی كشور مطرح شود، گفت: اخیراً شهر یزد به‌عنوان شهر صحیفه سجادیه و شهر كاشان به‌عنوان شهر نهج‌البلاغه معرفی شده است و در استان فارس هم شهرستان استهبان ظرفیت اینكه شهر حفظ قرآن كشور معرفی شود، دارد.

اسلامی از تمام اعضای شورای قرآن و عترت فارس خواست تا در این زمینه همكاری مشترك و نزدیكی داشته باشند تا بتوانیم استان فارس را به عنوان یك استان قرآنی در كشور مطرح كنیم و سپس ادامه داد: هر كار و كمكی كه در این زمینه نیاز داشته باشد، انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha