تشكل‌های قرآنی ناشناخته زیادی در فارس وجود دارد / شبكه‌سازی قرآنيان در «نورالثقلین»
کد خبر: 3955633
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

تشكل‌های قرآنی ناشناخته زیادی در فارس وجود دارد / شبكه‌سازی قرآنيان در «نورالثقلین»

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه تشكل‌های قرآنی ناشناخته زیادی در سطح استان وجود دارد كه از سازمان و نهاد خاصی مجوز ندارند، گفت: اگر بخواهیم بانك اطلاعاتی تشكل‌های قرآنی فارس را تدوین كنیم شاید تعداد تشكل‌های قرآنی استان 2 یا 3 هزار تشكل یا شاید هم خیلی بیشتر شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بعد ازظهر امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت این استان گفت: برای آموزش روخوانی و روان‌‌خوانی قرآن عامه مردم باید پتانسیل‌های موجود استان را در نظر بگیریم و آن‌ها را سنجش كرده و بعد از آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی به اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» با محوریت اعتاب مقدسه به‌منظور آموزش روخوانی قرآن برای عامه مردم اشاره كرد و گفت: برای انجام كار مشتركی نظیر این طرح نیاز به حضور و همكاری دستگاه‌های مختلف داریم كه در گام نخست باید پتانسیل‌های استان را شناسایی كنیم كه این پتانسیل‌ها تشكل‌های قرآنی هستند.

موسوی ادامه داد: قریب 90 درصد تشكل‌های قرآنی از قبیل خانه‌های قرآن روستایی و شهری استان شناسایی شده‌اند و تنها بحث شناسایی اساتید قرآنی می‌ماند كه باید با همكاری اوقاف و تبلیغات اسلامی این كار انجام شود تا بتوانیم بانك اطلاعاتی مربیان و اساتید قرآنی استان فارس را تدوین كنیم.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: البته هنوز تشكل‌های قرآنی ناشناخته زیادی در استان فارس وجود دارند كه از جای خاصی مجوز ندارند و عمدتاً به‌صورت خانگی فعالیت می‌كنند.

وی از اجرای طرح «نورالثقلین» توسط سازمان دارالقرآن‌الكریم در نقاط مختلف كشور خبر داد و گفت: این طرح در سال گذشته كلید خورد اما در استان فارس هنوز آن را اجرا نكرده‌ایم و این طرح می‌تواند به‌عنوان یكی از طرح‌های شاخص استان فارس در شورای قرآن و عترت مطرح شده و با همكاری نهادهای مختلف ذیل این شورا اجرا شود.

موسوی، هدف از اجرای این طرح را شبكه‌سازی جامعه قرآنی كشور توصیف كرد و گفت: در این طرح سعی می‌شود تا جامعه مؤمنین در یك جا جمع شودند؛ البته جامعه مؤمنین در نهادها و مكان‌های مختلف نظیر هیئات مذهبی، تشكل‌های قرآنی و غیره حضور دارند اما طرح «نورالثقلین» به‌دنبال شبكه‌سازی جامعه قرآنی كه این تمام این‌ها در كنار هم قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این طرح دو حالت دارد یكی مجموعه‌هایی را شامل می‌شود كه خود دارای زیرمجموعه‌های مختلفی هستند مانند بیت‌الاحزان و جامعةالقرآن كه آموزششان را از مركز مؤسسه دریافت می‌كنند و خروجی بسیار خوبی هم داشته‌اند و حالت دیگر هم مجموعه‌هایی است كه فعالیت دارند اما با كسی ارتباط ندارند كه شامل همان جلسات خانگی هستند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم بانك اطلاعاتی تشكل‌های قرآنی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی كه حتی مجوز از اداره و سازمان خاصی هم ندارند، تدوین كنیم شاید تعداد تشكل‌های قرآنی فارس 2 یا 3 هزار تشكل یا شاید هم خیلی بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha