اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» با محوریت حرم شاهچراغ(ع) در فارس
کد خبر: 3955630
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» با محوریت حرم شاهچراغ(ع) در فارس

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) از اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» به‌منظور آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم با محوریت این حرم مطهر در استان فارس خبر داد و گفت:‌ این طرح با محوریت اعتاب مقدسه جهان اسلام در تمام نقاط كشورمان اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) بعدازظهر امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌انديشی شورای قرآن و عترت استان فارس گفت: در جلسه گذشته این شورا بنا بر این شد كه برنامه‌های قرآن و عترت سال 1400 استان فارس را با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برنامه‌ریزی كنیم.

وی با بیان اینكه در نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت استان یكسری برنامه‌های شاخص مطرح می‌شود تا با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین گروه‌های مردمی بتوان به‌صورت فاخر اجرا كرد، گفت: قطعاً ادارات مختلف یكسری برنامه‌ریزی‌هایی را برای سال 1400 تدارك دیده‌اند اما در شورای قرآن و عترت تنها به دنبال اجرای طرح‌های فاخر و شاخص هستیم كه بتوان با همكاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرا كرد.

سلامی،‌ نخستین طرح را طرح «من قرآن را دوست دارم» به‌منظور آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم به عامه مردم برشمرد و گفت: این طرح با محوریت اعتاب مقدسه جهان اسلام از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا خواهد شد كه مجری این طرح نیز معاونت فرهنگی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) هستند.

دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس با تصریح اینكه متأسفانه طبق آماری كه به دست آمده بسیاری از افراد جامعه هنوز صحیح‌خوانی قرآن كریم را بلد نیستند، گفت: طرح «من قرآن را دوست دارم» به‌منظور آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم اجرا می‌شود كه هم‌اكنون در حال انجام هماهنگی‌های لازم آن هستیم و سایت مربوط به آن هم در حال طراحی است.

وی با یادآوری اینكه این طرح به‌دو‌ صورت مجازی و حضوری به‌صورت محدود و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد، گفت: همچنین در این طرح یكسری مسابقات و اهدای جوایز هم پیش‌بینی شده است به‌طوری كه هر هفته 14 هدیه 10 میلیون تومانی برای این طرح پرداخت خواهد شد.

سلامی اظهار كرد:‌ در قالب اجرای این طرح پیش‌بینی آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم به بیش از یك میلیون نفر در سطح كشور در سال 1400 شده است كه البته در پایان دوره آموزشی هم آزمون از سوی سازمان اوقاف انجام می‌شود و به پذیرفته‌شدگان هم مدركی از سوی اوقاف اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری اینكه در اجرای این طرح سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری هم در كنار اعتاب مقدسه جهان اسلام حضور دارند، گفت: مرحله اول طرح مذكور آموزش روخوانی و روان‌خوانی است و بعد از آن در مراحل بعد و طی سال‌های آتی به یاری خدا آموزش‌ها حول محور تجوید، بعد از آن تفسیر و تدبر و غیره پیش خواهد رفت.

وی همچنین به طرح پیشنهادی سازمان دارالقرآن‌كریم تبلیغات اسلامی هم اشاره كرد و گفت: طرح «نورالثقلین» هم كه با محوریت محافل و مجالس قرآنی است، طرح خوبی است از این جهت كه هیئات مذهبی، مساجد، آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و غیره می‌تواند بدان ورود كند و این طرح را هم جزو طرح‌های مصوب شورای قرآن و عترت قرار خواهیم داد.

سلامی در ادامه با اشاره به پیشنهاد سازمان اوقاف هم در خصوص اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن گفت: جای طرح حفظ قرآن در استان فارس خالی است و می‌توانیم طرح‌های آموزش حفظ قرآن را به دو بخش تقسیم كنیم یكی حفظ جزء 30 و دیگری حفظ موضوعی تا افرادی كه مشغله‌های زیادی دارند و امكان حضور در كلاس‌های مجازی یا حضوری را ندارند، بتوانند با استفاده از كتابچه‌های حفظ موضوعی قرآن این كار را انجام دهند.

دبیر شورای قرآن و عترت به اجرای طرح شكوفه‌های قرآنی هم اشاره كرد و گفت:‌ آموزش قرآن به نونهالان طرح بسیار خوبی است كه طی چند سال اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم برگزار شده اما مشكل طرح مالی است. ما در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، فضا، امكانات و تجهیزات اجرای این طرح را داریم اما مشكل مالی داریم كه البته هزینه چندان زیادی هم درنمی‌گیرد اما اگر سایر سازمان‌ها در اجرای این طرح همكاری كنند، می‌توانیم این طرح را در حرم مطهر ادامه دهیم.

وی در ادامه بر ضرورت شناسایی اساتید و مربیان قرآن كریم در استان جهت اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» تأكید كرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلابی سطح 4 به بالا كه آمادگی قرآنی هم دارند، استفاده كنیم و در گام نخست ابتدا كارگاه آموزشی برای آنان برگزار كنیم.

سلامی از سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس خواست تا بانك اطلاعاتی اساتید و مربیان برجسته قرآن كریم اعم از درجه یك، دو و سه را تهیه كرده و در اختیار شورای قرآن و عترت استان قرار دهد و سپس گفت: در تهیه این بانك اطلاعاتی دستگاه‌های مختلفی اعم از اوقاف، سپاه، امور مساجد، آموزش و پرورش، شهرداری و غیره می‌توانند همراهی لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین بر استفاده از ظرفیت مساجد استان در اجرای طرح نورالثقلین تأكید كرد و گفت: مساجد پتانسیل بزرگی دارد و می‌توان این طرح را هر هفته در یكی از مساجد و حسینیه‌ها یا تكایای استان اجرا كرد.

انتهای پیام
captcha