فعالیت‌های قرآنی بخشنامه‌ای نتیجه‌بخش نیستند
کد خبر: 3954502
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

فعالیت‌های قرآنی بخشنامه‌ای نتیجه‌بخش نیستند

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه هر زمان كه بخواهیم در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی بخشنامه‌ای عمل كنیم، به نتیجه نخواهیم رسید، لازمه توسعه فعالیت‌های قرآنی را داشتن نگاهی مردمی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در نشست هم‌انديشی شورای قرآن و عترت این استان كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: هر زمان كه بخواهیم در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی بخشنامه‌ای عمل كنیم، به نتیجه نخواهیم رسید و آنچه كه موجب توسعه در این بخش می‌شود، نگاه مردمی كردن است.

وی با تأكید بر اینكه آماده همه نوع همكاری با شورای قرآن و عترت استان هستیم، گفت: البته در سال‌های گذشته با توجه به ماهیت و ذات سازمان تبلیغات اسلامی همواره در كنار تشكل‌های قرآنی مردم‌نهاد و فعالیت‌های قرآنی بوده‌ایم و مانند گذشته تمام ظرفیت‌های خود را برای فعالیت‌های قرآنی به كار می‌گیریم.

مهرابی بیان كرد: نكته مهمی كه باید بدان توجه داشت این است كه نمی‌توان تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها قرآنی نباشد اما انتظار كار قرآنی داشته باشیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به تشكیل شورای قرآن و عترت در استان و اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی با محوریت اعتاب مقدسه گفت: بحمد الهی با راه‌اندازی این شورا و طرح فعالیت‌های قرآنی در استان مرجعیت خود را پیدا كرده است و مرجعیت دادن به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌تواند تمام نگاه‌ها و فعالیت‌ها را جمع كند.

وی با بیان اینكه از تمام برنامه‌هایی كه حول محور حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حمایت می‌كنیم، گفت: قطعاً محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در برنامه‌های قرآنی و مذهبی كارها بسیار بهتر جلو می‌برد.

مهرابی با اشاره به انتخاب نمایندگان آیت‌الله دژكام در شورای قرآن و تقسیم كار بین آن‌ها این نكته را یادآور شد كه كار قرآنی تكثر دارد و خوب است برخی از حوزه‌های تخصصی مانند تفسیر قرآن را به حوزه‌های علمیه واگذار كنیم و مبحث آموزش روخوانی قرآن را به عهده مجموعه‌های مردمی قرار دهیم یعنی كارهای تخصصی به عهده نهادهای تخصصی گذاشته شوند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس بیان كرد: همچنین در حوزه تعلیم و تربیت باید ظرفیت رسانه ملی را به‌صورت ویژه ببینیم و بررسی كنیم كه چقدر می‌توانیم از ظرفیت آن در این زمینه بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha