تقویم فرهنگی مناسبت‌های مذهبی برای شیراز تدوین شود
کد خبر: 3954489
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

تقویم فرهنگی مناسبت‌های مذهبی برای شیراز تدوین شود

معاون فرهنگی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به راه‌اندازی شورای قرآن و عترت در این استان خواستار تدوین یك تقویم فرهنگی برای مناسبت‌های مذهبی در طول سال ذیل این شورا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت این استان گفت: در مبحث عترت باید نیازمند تدوین یك تقویم فرهنگی برای طول سال در استان هستیم.

وی افزود: این تقویم فرهنگی با همكاری ادارات مختلف اعم از اوقاف، صدا و سیما، معاونت فرهنگ شهرداری، ارشاد، بنیاد مهدویت و غیره تدوین شود تا در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی سال نمود ویژه‌ای در سطح شیراز داشته باشیم و در ذیل این تقویم مشخص كنیم كه وظیفه هر ارگان چیست.

مشفقیان با تأكید بر اینكه باید این خلأ را در بخش قرآن و عترت به وسیله تشكیل چنین تقویم فرهنگی پر كنیم، گفت: در شیراز بسیاری از مناسبت‌های مذهبی اعم از اعیاد و موالید و شهادت اهل بیت(ع) فرا می‌رسد اما بعضاً نمود چندانی در سطح شهر شیراز مشاهده نمی‌شود لذا تدوین تقویم فرهنگی كمك شایانی برای رفع این مشكل می‌شوند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی شورای پشتیبانی ذیل شورای قرآن و عترت استان را داد و گفت: شورای پشتیبانی متشكل از نهادهای مختلفی اعم از ارشاد،‌ تبلیغات اسلامی، شهرداری و اوقاف و غیره باشد تا در مناسبت‌ها ورود خوبی داشته باشیم.

وی بیان كرد: در ماه مبارك رمضان كه بهار قرآن است باید نمود اصلی فعالیت‌های شورای قرآن و عترت استان فارس به خوبی نشان داده شود و برنامه‌های ویژه‌ای كه نمود شهری و استانی هم دارند، به خوبی در ماه رمضان دیده شوند.

مشفقیان در پایان به ظرفیت مساجد در مباحث قرآنی اشاره كرد و گفت: با كانون‌های فرهنگی مساجد تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های قرآنی امضا كرده‌ایم كه با همكاری شورای قرآن و عترت می‌توانیم این همكاری‌ها را باز تعریف كنیم.

انتهای پیام
captcha