بررسی امكان برپایی مراسم اعتكاف در فارس
کد خبر: 3954392
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مهرابی به ایكنا خبر داد:

بررسی امكان برپایی مراسم اعتكاف در فارس

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه هنوز بحث تعطیلی اعتكاف در این استان را نداریم، گفت: هم‌اكنون در حال بررسی هستیم تا اگر امكان داشته باشد، مراسم معنوی اعتكاف را محدودتر و با رعايت پروتكل‌های بهداشتی برپا كنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌ریزی برای برنامه اعتكاف امسال كه تعطیل اعلام شده است، در سطح استان وجود دارد، گفت: هنوز بحث تعطیلی اعتكاف در استان فارس را نداریم البته ستاد مبارزه با كرونا بر روی بحث محدودیت‌ها صحبت‌هایی دارند و ما هم بر روی جایگزین‌ها در حال بحث و بررسی هستیم تا اگر امكان داشته باشد، به‌صورت محدودتر و نه به شكل گسترده اعتكاف را برپا كنیم.

وی افزود: هم‌اكنون در حال شناسایی مساجدی هستیم كه حیاط مسجد متصل به مسجد است یا فضای بازی دارد كه امكان برگزاری اعتكاف با آن شرایط خاص خود دارد و این‌ها را در حال پیگیری و شناسایی هستیم.

مهرابی بیان كرد: ما هنوز اعلام نكرده‌ایم كه اعتكاف تعطیل است، ولی محدودیت‌هایی وجود دارد كه بر اساس آن محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می‌كنیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در پاسخ به اینكه پس اعلام ستاد ملی مبارزه با كرونا فعلاً در فارس اجرایی نمی‌شود، گفت: در ستاد ملی كرونا بحث‌ها و صحبت‌هایی بر روی اصل موضوعات می‌شود اما اینكه ممكن است در استان فارس به‌صورت بومی و با نظر استاندار و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بخواهیم اعتكاف را به‌شكل محدود برگزار كنیم.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم امسال هم فارس تنها استانی بود كه با رعایت پروتكل‌های بهداشت مراسم‌ این دهه را برگزار كردیم و اكنون هم در حال برنامه‌ریزی هستیم كه ببینیم آیا امكان برگزاری اعتكاف در برخی از مساجد با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی كه وجود دارد، داریم یا خیر و هم‌اكنون در حال بررسی این موارد هستیم.

انتهای پیام
captcha