برگزیدگان سوگواره هنری «بر مدار حسین» معرفی می‌شوند
کد خبر: 3953689
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

برگزیدگان سوگواره هنری «بر مدار حسین» معرفی می‌شوند

آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان سوگواره هنری نوجوانان «بر مدار حسین(ع)» همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) برگزار می‌شود.

برگزیدگان سوگواره هنری «برمدار حسین» معرفی می‌شوندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، آیین پایانی سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی با عنوان «بر مدار حسین(ع)» دوشنبه ۲۷ بهمن همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در تالار رودکی برگزار می‌شود.

در این مراسم مدیرعامل بنیاد رودکی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور دارند.

۲۵۰ اثر از نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال از طریق فضای مجازی به دبیرخانه سوگواره در فرهنگسرای اخلاق ارسال شده است که براساس ارزیابی هیئت داوران، ۲۲ نوجوان در بخش‌های گوناگون سوگواره انتخاب شدند.

در این مراسم نوجوانان تعزیه‌خوان بخشی از مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) را اجرا می‌کنند و حمزه کاظمی نیز در رثای امام هادی(ع) مرثیه‌‎سرایی خواهد کرد. پس از قرائت بیانیه هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیدگان نوجوانان اهدا می‌شود.

در پنج دوره پیشین سوگواره عاشورایی، بخش تعزیه‌خوانی نوجوانان از سال‌های ۹۴ تا ۹۸ در مدارس مناطق منتخب شهر تهران برگزار می‌شد و در هر مدرسه منتخب، گروه تعزیه‌خوانی نوجوانان راه‌اندازی شده بود.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی همزمان به صورت زنده از صفحه مجازی فرهنگسرای اخلاق به نشانی akhlagh.farhangsara@، صفحه آپارات کهربای تعزیه به نشانی https://www.aparat.com/kahrobayetazyeh و صفحه مجازی سیمای عرفان به نشانی simayeerfan@ پخش می‌شود. 

تالار رودکی در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت واقع است.

انتهای پیام
captcha