مادری که حلاوت قرآن را به فرزندانش می‌چشاند
کد خبر: 3951749
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

مادری که حلاوت قرآن را به فرزندانش می‌چشاند

امام علی (ع) قلب کودک را به زمین کاشته نشده‌ای توصیف می‌کند که آماده پذیرش هر بذری است پس چه بهتر است که مادران در این زمین بذر قرآن بپاشند و فرزندان قرآنی تربیت کنند؛ «زهرا شاهین‌نیا» مادری است که خود زندگی امروزش را مدیون مادرش و کمک‌های او می‌داند و با چشیدن طعم شیرین حفظ قرآن کریم این حلاوت را به فرزندانش نیز چشانده است.

مادری که حلاوت قرآن را به فرزندانش می‌چشاند

به گزارش ایکنا از قزوین، قرآن کتاب راهنمای بشر است و فعالیت در حوزه قرآنی برکات بسیاری دارد، در این میان نقش توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی به صورت ویژه در میان بانوان به دلیل جایگاه و نقش بارز آن‌ها در حوزه همسری و مادری بسیار حائز اهمیت است.

در این گزارش سعی می‌شود با زندگی یک مادر قرآنی که نقش محوری را در تربیت فرزندان قرآنی داشته است آشنا شویم، این مادر «زهرا شاهین‌نیا» نام دارد که به مناسبت روز مادر به سراغش رفتیم تا پای سخنانش بنشینیم، وی حافظ قرآن کریم است و تلاش کرده تا فرزندان خود را نیز قرآنی تربیت کند.

شاهین نیا در ابتدای سخنانش به میلاد حضرت زهرا (س) اشاره و بیان می‌کند: هر چه دارم از عنایت خداوند متعال و حضرت زهرا (س) بوده است پسرم در ایام فاطمیه متولد شد و حفظ قرآن کریم را نیز در ماه جمادی الاول، فاطمیه اول به پایان رساند؛ حضرت زهرا (س) همیشه به ما عنایت داشتند و این امر برای ما مشهود بوده است.

وی اظهار می‌کند: اولین الگو گیری از حضرت زهرا (س) انتخاب نام نیکو برای فرزندان بوده و تا جایی که ممکن باشد سیره ائمه اطهار (ص) را به فرزندانم می‌آموزم.

این مادر قرآنی در ادامه سخنانش می‌گوید: خودم در دوران مجردی یک جزء و نیم از قرآن کریم را حفظ کردم و بعد از ازدواج مجدداً برای ادامه حفظ قرآن کریم اقدام کردم و موفق به اتمام آن شدم. فرزند بزرگم پسر است و پس‌ازآن خداوند متعال دو دختر به بنده هدیه داده است؛ خدا را شاکرم که هر سه فرزندم در مسیر قرآن قرار دارند.

آموزش قرآن همراه با بازی

وی ادامه می‌دهد: یکی از اساتید می‌گفت برای آموزش قرآن در ابتدا باید بچه‌ها به قرآن کریم علاقه‌مند شوند و من برای علاقه‌مندی فرزندانم آموزش قرآن کریم را با بازی همراه می‌کردم برای همین پسرم روی تاب می‌نشست و من قرآن را کلمه به کلمه با او کار می‌کردم.

شاهین‌نیا تصریح می‌کند: پسرم اواخر دوران ابتدایی حفظ قرآن کریم را شروع کرد و امسال که در پایه دهم تحصیل می‌کند موفق شده است همزمان با پذیرفته شدن در مدرسه تیزهوشان، حفظ کل قرآن کریم را نیز به اتمام برساند؛ دخترم نیز در پایه ششم تحصیل می‌کند و به لطف خداوند چهار جزء از قرآن کریم را حفظ است.

وی با اشتیاق به ته‌تغاری خانواده قرآنی اشاره و بیان می‌کند: دختر کوچکم دو سال دارد و سه سوره قرآن کریم را حفظ کرده است زمانی که دخترم یک سال و نیمه بود وقتی دیدم می‌تواند کلمات فارسی را ادا کند کلمات عربی را هم به او آموختم.

این مادر قرآنی با آرامشی که در کلام دارد، می‌گوید: قرآن به انسان آرامش می‌دهد و هیچ‌چیز شیرین‌تر از حفظ قرآن کریم نیست. به‌عنوان یک مادر چون خودم طعم شیرین حفظ قرآن کریم را چشیدم دوست داشتم آنان نیز از این حلاوت بهره‌مند شوند و آن را در زندگی اجرایی کنند.

باطن مادرم قرآنی بود

وی به دوران کودکی خود اشاره و بیان می‌کند: خداوند به همه مادران عمر با عزت دهد و مادرانی که رخ در نقاب خاک کشیدند را بیامرزد و با حضرت زهرا (س) همنشین کند، مادر من ظاهر قرآنی نداشت ولی باطن قرآن کریم را گرفته بود. مادرم راه با قرآن بودن را به من آموخت و من را نزد مادر یک شهید برد تا روخوانی قرآن کریم را بیاموزم، آنجا بود که خودم را پیدا کردم و این علاقه‌مندی در من ایجاد شد.

شاهین‌نیا در ادامه اظهار می‌کند: همسرم در این راه بسیار کمک و همراهی کرد وی در سرما و گرما بچه‌ها را به کلاس می‌رساند. نمی‌دانم داشتن اولاد برکت مادی یا معنوی است اما خداوند متعال این برکات را به ما عنایت کرده است و بابت آن شکرگزار هستیم.

داشتن اخلاق قرآنی، ترویج سبک قرآنی است

وی به اخلاق قرآنی اشاره و تصریح می‌کند: داشتن اخلاق قرآنی باعث می‌شود خانواده‌ها به سبک زندگی قرآنی نزدیک شوند، اگر حافظان قرآنی اخلاق و رفتار نامناسب داشته باشند دید جامعه نسبت به آنان تغییر می‌کند.

این حافظ قرآن کریم با بیان اینکه یافتن دوستان قرآنی از برکات قرآن کریم است، اشاره می‌کند: با برخی از دوستان قرآنی رفت و آمدهای خانوادگی داریم و ما و فرزندانمان با هم راحت هستند چون عقاید ما نزدیک است. البته قرآن برکات مادی و معنوی زیادی دارد و کافی است آن را از نزدیک لمس کنیم؛ افراد برای درمان دردهای مادی و معنوی خود می‌توانند به قرآن کریم پناه ببرند و این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه از این امر غافل هستند.

وی با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) می‌گوید: من معتقدم مادر فقط حضرت زهرا (س) است و روز مادر تنها به ایشان اختصاص دارد و این روز را متعلق به خودم نمی‌دانم؛ اما بهترین هدیه‌ای که از فرزندانم گرفتم داشتن اخلاق و رفتار قرآنی آنان بوده است.

شاهین‌نیا در پایان تأکید می‌کند: دعا کنیم همه در باطن قرآنی باشیم و از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم، اگر این مسیر را برویم مادرانی خواهیم داشت که زنان و مردان قرآنی تربیت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا، حضرت فاطمه (س) تجلی تمام‌نمای قرآن کریم بودند اگر بخواهیم شبیه حضرت فاطمه (س) باشیم باید آموزه‌های قرآن کریم را بیاموزیم و در خود پیاده کنیم، برای این امر در خانواده‌ها مادران نقش محوری و کلیدی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

انتهای پیام
captcha