برپایی كارگاه‌های توانمندسازی كسب و كارهای فرهنگی در روستاهای فارس
کد خبر: 3951362
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

برپایی كارگاه‌های توانمندسازی كسب و كارهای فرهنگی در روستاهای فارس

رئیس انجمن کتاب فارس از برپایی کارگاه‌های توانمندسازی کسب و کار‌های فرهنگی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳ کارگاه برای ۵ روستا برگزار شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، جمشید رضایی، رئیس انجمن كتاب فارس، امروز، 13 بهمن‌ در جمع خبرنگاران از برپایی كارگاه‌های توانمندسازی كسب و كارهای فرهنگی در روستاهای استان خبر داد و گفت: کسب و کارهای فرهنگی و هنری سبک و شیوه خود را برای درآمدزایی دارند.

وی با بیان اینكه کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستاها، مشکلات بیشتری دارند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توانمندسازی و پشتیبانی از این کسب و کارها، نه تنها تسهیلات یا پشتیبانی‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است که کارگاه‌هایی را در این زمینه برای فعالان کسب و کارهای فرهنگی و هنری و دوست‌داران این گونه کسب و کار، برگزار نمود.

رضایی بیان كرد: این کارگاه‌ها در استان فارس با محوریت 7 روستا که در زمینه فرهنگی و هنری پویایی بیشتری داشتند و در چند سال گذشته با حضوری پرتوان در جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب، توانستند جایگاه کشوری را که نشان از پویایی آن‌ها بود، به‌دست آورند، در برنامه این کارگاه‌ها جای گرفتند و تاکنون 3 کارگاه برای 5 روستا برگزار شده است.

رئیس انجمن كتاب فارس ادامه داد: در هفته جاری نیز کارگاه پایانی با محوریت روستاهای فیشور از شهرستان اوز و روستای کریشکی از شهرستان لارستان در روز چهارشنبه، 15 بهمن‌ماه جاری از ساعت 9:30 برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه حضور در این کارگاه‌ها رایگان و برای همگان آزاد است،‌ گفت: این کارگاه در آدرس اینترنتی https://b2n.ir/522250 برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha