شعار انقلاب اسلامی، شعار قرآن و دین بود
کد خبر: 3951090
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

شعار انقلاب اسلامی، شعار قرآن و دین بود

فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه شعار انقلاب اسلامی، شعار قرآن و دین بود، گفت: امروز انقلاب اسلامی به خوبی ثابت كرد كه قابلیت تكثیر و تأثیر در دنیا را دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، در طلیعه دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با سراسر كشور، مراسم نمادین ورود بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به ایران اسلامی امروز، 12 بهمن‌ با حضور مسئولان ارشد استان فارس و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فجرآفرین، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و مدافعان سلامت و تبریك ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیز، با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی آغاز شد.

وی با طرح این سؤال كه پس از 4 دهه آیا انقلاب اسلامی به شعارهای خود عمل كرده است، افزود: آنچه كه در 40 دهه گذشته شاهد بوده و هستیم و برای آن دلیل قوی داریم این است كه نظام جمهوری اسلامی متفاوت از همه انقلاب‌ها توانسته است هر روز استقلال خود را از روز قبل بسیار محكم‌تر به دنیا نشان دهد و ثابت كند كه نظامی  بدون اتكا به قدرت‌های شیطانی است و می‌تواند حرف خود را در دنیا مطرح و استقلال خود را حفظ كند و این چیزی است كه در دوران دفاع مقدس به خوبی ثابت شد.

بوعلی ادامه داد: با همه حضوری كه دنیای استكبار برای تضعیف این نظام داشتند و در میدان حاضر شدند و جنگ را به ملت ایران تحمیل كردند اما این نظام سرافراز و سربلند از آن دفاع بیرون آمد و توانست كه تمامیت ارضی خود را حفظ كند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه آزادی همواره یكی از شعارهای نظام جمهوری اسلامی است، گفت: البته همه دنیای غرب به خصوص آمریكای جنایتكار همواره شعار دموكراسی را داده‌اند ولی هیچ‌گاه به این شعار عمل نكردند و همواره آزادی ملت‌های مظلوم دنیا را نادیده گرفتند و به هر جنایتی دست زدند اما این نظام جمهوری اسلامی بود كه همواره در دفاع از آزادی در میدان حاضر شد و خون جوانان خود را نثار كرد تا اینكه این شعار به نام اسلام بماند و همواره بدرخشد.

وی با تأكید بر اینكه جمهوری اسلامی به نام اسلام انقلاب كرد و شعار انقلاب اسلامی، شعار قرآن و دین بود و آنچه كه دین برای یك نظام تعیین تكلیف كرده بود را در عرصه میدان واقعی ثابت كرد، گفت: انقلاب اسلامی ثابت كرد كه به معنای عام مدافع امنیت و حفظ تمامیت ارضی این كشور است و به معنای خاص هم نقش مهم ولایت فقیه را ثابت كرد و ولایت فقیه به عنوان شعار اصلی این انقلاب توانست نقش خود را در این زمینه ایفا كند.

بوعلی با یادآوری اینكه برای اولین بار در این كشور، ولایت فقیه و رهبری توانست به خوبی نقش خود را در حفظ تمامیت ارضی این كشور و حفظ هویت ملی ایفا كند، گفت: در تمام دوران‌های گذشته شاهد بودیم كه حاكمان بی‌كفایت در هر عرصه‌ای كه به این كشور تعرضی شد تسلیم شدند اما برای اولین بار بود كه یك رهبر دینی توانست با شعار دین و اسلام این كشور را در برابر همه هجمه‌ها حفظ كند و این از ویژگی‌های نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه فجر فارس تأكید كرد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی باز رهبری این نظام با همان اهدافی كه امام(ره) تعیین فرمودند رهبری كشور را به عهده دارد و این كشور را با سربلندی و مقتدرانه به پیش می‌برد.

وی با بیان اینكه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است كه فراتر از جغرافیای خود هم قدرت اعمال فرماندهی و مدیریت دارد، گفت: همچنین امروز انقلاب اسلامی به خوبی این را ثابت كرد كه قابلیت تكثیر و تأثیر در همه دنیا را دارد.

بوعلی بیان كرد: دشمنان در هر جایی از دنیا به خصوص كشورهای پیرامون ما توطئه كردند تا به نوعی نظام جمهوری اسلامی را تضعیف كنند اما امروز خودشان ضعیف شدند و این واقعیت نظام اسلامی است كه در عین حالی كه استقلال خود را حفظ كرده است، توانایی آن را دارد كه در محیط پیرامونش هم اثرگذار و تعیین ‌كننده باشد و در جایگاهی قرار گیرد كه دیگران مجبورند این نظام را در محاسبات خود مورد توجه قرار دهند.

فرمانده سپاه فجر فارس به رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح اشاره كرد و گفت: امروز این نظام به چنان جایگاه و قدرتی رسیده است كه در شرایط تهدید نه تنها در موضع خود محكم مانده است بلكه از موضع خود هم بیرون می‌آید و قدرت نمایی می‌كند و رزمایش اقتدار در سطح وسیع در منطقه هم در هوا، هم زمین و هم دریا اجرا می‌كند.

به گفته وی، این از ویژگی‌ها و برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه به سطحی از قدرت و اقتدار رسیده است كه می‌تواند در مقابل همه قدرت‌های دنیا نمایش اقتدار ایجاد كند چنانچه در یك ماه اخیر شاهد بودیم كه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط تهدید مقتدرانه توانستند رزمایش‌های خود را به‌صورت وسیع و گسترده انجام دهند.

بوعلی بیان كرد: در شرایطی كه دشمنان می‌خواستند ارعاب كرده و فضای كشورمان را به سمت ترس و وحشت ببرند، نیروهای مسلح به فرماندهی فرمانده معظم كل قوا رزمایش اقتدار اجرا كردند و تمام توطئه‌های دشمنان و مقاصد آنان منتفی و نقشه‌های آنان نقش بر آب شد و تمام این مسائل ریشه بر باور مردم و اسلام و قرآن و خط نورانی ائمه اطهار(ع) و قیام سیدالشهدا(ع) و راه شهدا دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه آنچه امروز به این نظام قدرت می‌دهد تا بتواند در عرصه‌های مختلف خودنمایی كند همین باورهاست، وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران را با همه قدرت‌های دنیا در همین نكته دانست و گفت: آن چیزی كه امروز دنیای استكبار و غرب از آن وحشت دارد هم همین باورهای عمیق است.

وی با بیان اینكه امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی قابل انكار نیست، گفت: امروز دنیای استكبار مجبور است كه قدرت ایران را در معادلات خود به حساب آورد و مدعیان قدرت در دنیا كه به حساب خودشان حاكمان بلامنازع هستند، ضعیف‌تر از آن هستند كه بتوانند حتی از پس گروه‌های مقاومتی كه در برخی از مناطق وجود دارد، برآیند.

بوعلی در پایان تأكید كرد: باید بر اساس باور به اسلام و قرآن و رهبر امید داشته باشیم كه حتماً این راه ادامه خواهد داشت و این نظام به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha