از معرفی برترین جهادگران علم و فناوری تا افتتاح دومین پایگاه علمی وقفی کشور
کد خبر: 3950799
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
در استان فارس صورت می‌گيرد؛

از معرفی برترین جهادگران علم و فناوری تا افتتاح دومین پایگاه علمی وقفی کشور

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس از برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» این استان در 14 بهمن‌ خبر داد و گفت: در قالب اجرای این جشنواره دومین پایگاه علمی وقفی كشور در شهرستان زرین‌دشت افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا قاسمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس امروز، 11 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: این سازمان چندین رسالت در بدنه بسیج دنبال می‌كند.

وی از فعالیت 40 پایگاه علمی در میان پایگاه‌های مقاومت بسیج استان خبر داد و افزود: یكی از رسالت‌های ما شناسایی مخترعین و نخبه‌های تحصیلی در شهرستان‌ها است و برای این منظور نیز خانه نخبگان را با 5 كارگروه بر اساس نیاز و ظرفیت استان تشكیل دادیم.

قاسمی، یكی دیگر از رسالت‌های این سازمان را حمایت معنوی از صاحبان ایده و خلاقیت و ظرفیت‌سازی كه منتج به كارآفرینی می‌شود  برشمرد و گفت: در راستای انجام رسالت‌های خود هر ساله جشنواره «جهادگران علم و فناوری» را با هدف امیدآفرینی در جامعه نخبگان اجرا می‌كنیم كه امسال ششمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را 14 بهمن‌ماه جاری اعلام كرد و افزود: در این جشنواره سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر و سردار رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی كشور حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه فجر با ذكر این نكته كه این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در راستای اجرای این جشنواره چندین اقدام را انجام می‌دهیم كه یكی از آن‌ها تقدیر از برترین‌های كنكور در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتراست و از میان 150 نفری كه از شهرستان‌های استان برای این كار معرفی شدند، از دو نفر تجلیل خواهیم كرد.

وی از افتتاح دومین پایگاه علمی وقفی در كشور خبر داد و گفت: در قالب اجرای این جشنواره پایگاه علمی وقفی با حضور سرداران بوعلی و رحیمی در شهرستان زرین‌دشت افتتاح خواهد شد.

قاسمی با بیان اینكه 50 اثر علمی از شهرستان‌های مختلف در حوزه فناوری به این جشنواره ارسال شد كه یك اثر را به‌عنوان برگزیده در جشنواره جهادگران علم و فناوری معرفی خواهیم كرد، گفت: از میان 12 قشر بسیج نیز چند قشر كه فعالیت عمده‌ای دارند به‌ صورت برتر مشخص كردیم از جمله بسیج اساتید، دانش‌آموزی، جامعه پزشكی، زنان و حقوقدانان كه در جشنواره تجلیل خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه فجر همچنین از تقدیر از مدیران علمی نواحی مقاومت بسیج در سطح استان خبر داد و گفت: برترین نواحی ما در زمینه مباحث علمی شامل جهرم، بقیةالله(عج) شیراز، مرودشت، محمد رسول‌الله(ص) شیراز و قیر و كارزین هستند.

وی همچنین به فعالیت خبرگزاری فناوری ذیل این سازمان اشاره كرد و گفت: این خبرگزاری دارای 28 خبرنگار افتخاری است كه از 3 نفر از خبرنگاران به‌عنوان برترین‌ها تجلیل خواهیم كرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به فعالیت خانه نخبگان ذیل این سازمان گفت: 32 كارگروه ذیل خانه نخبگان استان فارس فعالیت می‌كنند كه برترین‌های آن‌ها در جشنواره جهادگران علم و فناوری تجلیل می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه فجر با بیان اینكه 10 مركز رشد در سپاه استان فعالیت می‌كنند كه از میان آنان مركز رشد جهرم به‌عنوان برتر در قالب جشنواره مذكور تجلیل خواهد شد، گفت: در این جشنواره از یك هم در حوزه برندسازی رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، تجلیل از برترین فرماندهان پایگاه‌های علمی، تجلیل از یك خانواده شهید مدافع حرم و یك خانواده شهید مدافع سلامت از دیگر برنامه‌های جشنواره جهادگران علم و فناور ی هستند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سازمان بسیج علمی سپاه فجر استان در سال 98 مقام اول كشور را در میان تمام سازمان‌های بسیج علمی سپاه كسب كرد، گفت: نخستین مركز نوآوری در نواحی بسیج و سپاه‌های جنوب كشور به‌زودی در استان فارس راه‌اندازی خواهیم كرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر همچنین به تشریح فعالیت‌های دهه فجر این سازمان پرداخت و گفت: به‌مناسبت‌ ایام‌الله دهه فجر و متناسب با نامگذاری هر روز یكسری برنامه‌ها را تدارك دیده‌ایم.

وی بیان كرد: در روز 12 بهمن برنامه گردشگری انقلاب از بافت تاریخی شیراز، 13 بهمن حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان، 14 بهمن اجرای اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری و بازدید از یكی از كارخانه‌های نوآوری استان، 16 بهمن سخنرانی مجازی به سبك سردار شهید سلیمانی، 17 بهمن وبینار در حوزه صنایع گاز و نفت، 18 بهمن گردشگری علمی و بازدید از مناطق علمی و برنامه قطعه تكمیل انقلاب اسلامی، 19 بهمن وبینار حمایت از شركت‌های دانش‌بیان و آموزش كارآفرینی شركت‌های دانش‌بنیان، 20 بهمن نشست كارگروه خانه نخبگان به‌صورت مجازی اجرا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha