«الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ» مربوط به همگان است نه تنها دولت
کد خبر: 3950370
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

«الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ» مربوط به همگان است نه تنها دولت

مدیر ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به آیه 41 سوره حج «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ...؛ همان كسانى كه چون در زمین به آنان توانایى دهیم، نماز برپا مى‌دارند...» گفت: این آیه تنها مختص رهبری، دولت و ادارات دولتی نیست، بلكه مربوط به همگان است و هر كسی در مقابل نماز وظیفه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، ششمین اجلاس نماز استان فارس با موضوع «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» امروز، 8 بهمن‌ماه در سالن شهید قاضی‌زاده استانداری برگزار شد.

حسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس در این مراسم با بیان اینكه عمل صالح ملزوماتی دارد، گفت:‌ انسان همیشه از دوران نوزادی تا بزرگسالی و پیری نیازمند است، البته بشر هم مورد محبت خداست.

وی برخی از آیات قرآن را برشمرد و افزود: باید تلاش كنیم نیاز به خدا را برای جامعه روشن كنیم، چراكه همگی نیاز به اتصال با خداوند داریم.

ذوالانوار با یادآوری اینكه خداوند همه نوع محبتی به انسان كرده است، آیاتی از قرآن كریم را درباره راز و نیاز با خداوند یادآور شد و گفت: نبیین و صدیقین و شهدا اهل صراط مستقیم هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز فارس با تأكید بر اینكه هرچه به خدا نزدیك‌تر شویم، خدا هم در قلوب مردم صالح محبت ما را قرار می‌دهد، گفت: رمز محبوبیت امام(ره) و شهید سلیمانی نیز همین‌گونه بود، لذا باید بدانیم هرچه برای خدا بیشتر كار كنیم، بیشتر محبوب خواهیم شد.

وی با اشاره به آیه 41 سوره حج «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ...؛ همان كسانى كه چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى دارند...» گفت: این آیه تنها مختص رهبری، دولت و ادارات دولتی نیست، بلكه مربوط به همگان است و هر كسی در مقابل نماز وظیفه دارد. اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، مكانی هم برای اقامه نماز نخواهد بود و جاهایی كه ذكر الهی در آن‌هاست، از بین می‌رفت.

ذوالانوار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در فارس اشاره كرد و گفت: ستاد اقامه نماز یك ردیف بودجه دارد كه دریافت آن تقریباً صفر است. برای فارس هم طی سه ماه یك و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شده است و تنها یك نفر در استان فارس بیمه تأمین اجتماعی دارد، اما با این وجود، فعالیت‌های ستاد با قوت ادامه دارد و این‌ها نشان لطف خداست كه به مؤمنان كمك می‌دهد.

مدیر ستاد اقامه نماز فارس با تأكید بر اینكه پول به‌تنهایی كارساز نیست، گفت: بیش از 90 درصد كمك‌های نمازی در سطح استان فارس مردمی است.

وی در پایان گفت: برنامه‌هایی از سوی ستاد اقامه نماز در قالب امضای تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های مختلف به استان‌ها ابلاغ كرده است تا در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها اجرا شود.

انتهای پیام
captcha