جشنواره ملی «عهد جانانه» برگزیدگانش را شناخت
کد خبر: 3950362
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

جشنواره ملی «عهد جانانه» برگزیدگانش را شناخت

اسامی برگزیدگان جشنواره ملی عكاسی با موبایل «عهد جانانه» با موضوعات مرتبط با بیماری کووید۱۹ اعلام شد.

به گزارش ایكنا از فارس، كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از معرفی برگزیدگان جشنواره ملی «عهد جانانه» خبر داد و گفت: جشنواره ملی عکاسی با عنوان «عهد جانانه» با موضوعات مرتبط با بیماری کووید۱۹ ویژه کارکنان بهداشت و درمان، اورژانس و دانشجویان بالینی شاغل در واحدهای درمان درگیر با این بیماری به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینكه این رویداد بزرگ فرهنگی، از ابتدای سال جاری و همزمان با روزهای آغازین شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور کلید خورد، افزود: این جشنواره از آغاز اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت رسمی اعلان فراخوان کرد که با توجه به استقبال چشمگیر و کم‌نظیر مخاطبان از این جشنواره، ناگزیر به تمدید مهلت ارسال آثار شدیم.

عزیزی، هدف از برگزاری این فستیوال کشوری را ارج نهادن به خدمات نیروهای بهداشتی و درمانی کشور و مستندسازی و ماندگار کردن جلوه‌های ایثار و از خود گذشتگی بانوان و مردان ایران زمین در مبارزه با بیماری کووید۱۹ برشمرد و اضافه کرد: در زمانی کوتاه، نزدیک به ۷۰۰ اثر از سوی مدافعان سلامت به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد که با توجه به کیفیت بالای آثار، کار داوری و بررسی را دشوارتر کرده و دقت مضاعفی را طلب می‌کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه تلاش شده تا کمیته داوری تخصصی را تشکیل داده و از داوران صاحب نام و برجسته در زمینه عکاسی بهره ببریم، ادامه داد: پس از بررسی‌های فراوان و لازم موفق شدیم تا از حضور کیارنگ علائی، سعید عرب‌زاده و آریا عارف، سه تن از مطرح‌ترین چهره‌های عکاسی کشور که تجربه داوری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را نیز داشتند، برخوردار شویم.

وی بیان كرد: پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی تخصصی این آثار، ۴۶ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که از این میان، سه اثر به‌عنوان مقام‌آوران و به ۴۳ اثر دیگر به‌عنوان منتخب امتیاز داده شد.

عزیزی، مریم حاج محمدی و سعید کشاورز از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز و اعظم کریمی از دانشگاه علوم پزشکی همدان را به ترتیب برندگان رتبه نخست تا سوم این جشنواره بزرگ کشوری معرفی کرد و گفت: به نفرات نخست تا سوم علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و تندیس این جشنواره کشوری نیز ارائه می‌شود.

وی همچنین از تهیه و انتشار کتاب ویژه این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: برخی از آثار برگزیده در این جشنواره در کتاب ویژه جشنواره چاپ و منتشر شده و در کنار هر کدام از عکس‌ها، خاطره کوتاهی از صاحب اثر در مورد مواجهه با بیماری کووید۱۹ و بیماران مبتلا به این ویروس منحوس به چاپ رسیده است.

جهت مشاهده اسامی برگزیدگان جشنواره مذكور اینجا كلیك كنید.

انتهای پیام
captcha