۱۱ استان به دوره‌های تربیت مربی قرآن وزارت ارشاد می‌پیوندند
کد خبر: 3950139
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

۱۱ استان به دوره‌های تربیت مربی قرآن وزارت ارشاد می‌پیوندند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت با بیان اینکه مرحله اول دوره‌های تربیت مربی رشته‌های مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تاکنون ۴ استان به محوریت استان فارس این دوره‌ها را گذرانده‌اند، گفت: به‌زودی شرکت‌کنندگان ۱۱ استان دیگر نیز با محوریت استان‌های اصفهان، کرمانشاه و فارس در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

۱۱ استان به دوره‌های تربیت مربی قرآن وزارت ارشاد می‌پیوندندبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم رونمایی از پوستر دوره تربیت مربی قرآن کریم و صحیفه سجادیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه‌شنبه، 7 بهمن‌ماه به‌صورت وبینار با حضور مسئولان ارشاد فارس و معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار شد.

سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت در این نشست با بیان اینکه در این دوره‌ها تدریس دروس همگی توسط اساتید برجسته انجام می‌شود، گفت: حدود 80 نفر پس از احراز شرایط حضور در دوره، شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در راستای اجرای مرحله اول دوره‌های تربیت مربی رشته‌های مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تاکنون 4 استان به محوریت استان فارس این دوره‌ها را گذرانده‌اند و شرکت‌کنندگان 11 استان دیگر نیز با محوریت استان‌های اصفهان، کرمانشاه و فارس به‌زودی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ادامه داد: در مرحله دوم طرح نیز سایر استان‌های کشور با محوریت 3 منطقه دیگر دوره‌های مشابه را برگزار خواهند کرد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: در راستای افزایش تجربه و مهارت تدریس آموزه‌های قرآن و عترت و پرورش مربیان فرهیخته، گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مشارکت دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها و همکاری مؤسسه قرآنی رواق معرفت یار شیراز اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی در رشته‌های مفاهیم قرآن کریم و صحیفه سجادیه با حضور داوطلبان استان‌های فارس، گلستان، گیلان و مازندران با محوریت استان فارس از 15 بهمن‌ماه به‌مدت دو هفته به‌صورت مجازی کرده است.

وی افزود: مرحله اول این دوره در رشته تربیت مربی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با حضور شرکت‌کنندگان استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با محوریت استان فارس برگزار شد.

سهرابی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره تربیت مربی در رشته‌های مفاهیم قرآن کریم و صحیفه سجادیه نیز با حضور داوطلبان استان‌های کرمان، کرمان جنوب، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با محوریت استان کرمان از 3 بهمن‌ماه به‌ مدت دو هفته به‌ صورت مجازی آغاز شده است.

مدیرکل ارشاد فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باید به‌صورت تخصصی و بنیادی پیش برود تا بتوان به‌عنوان مسیر بنیادهای مهم فرهنگی و هنری آن را تقویت کرد، گفت: این مهم با تأکید بر گروه سنی نوجوانان و جوانان راه را برای ترویج اندیشه قرآن و عترت در جامعه بیشتر از پیش خواهد کرد و بهتر است برای کارهای زیربنایی قرآنی طرح‌ها و جشنواره‌هایی را در دستور کار داشته باشیم که به زمان خاصی تعلق نداشته باشد بلکه با شرایط عالی و ماندگار باشد.

 وی در پایان به اجرای طرح ملی تلاوت در استان فارس اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری مؤسسات قرآنی در استان فارس اجرا می‌شود و به‌ مناسبت دهه فجر نیز جشنواره قرآنی فجر با محوریت سوره فجر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha