چگونگی تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3950118
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
سرابی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

چگونگی تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اسناد سه‌گانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: تحقق این اسناد نیازمند برنامه‌ریزی و پشتیبانی نظام اسلامی و دولت است که این مسئله با تخصیص اعتبارات مناسب محقق می‌شود.

علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج قرآن كریم در سطح جامعه گفت: قرآن  كتاب راهنمای دینی و سعادت بشر حاوی آموزش‌ و معارفی است و برای اداره یك جامعه اسلامی و رشد معرفتی، اخلاقی و اعتقادی مسلمانان آشنایی با این كتاب و آموزه‌ها و دستورات ضروری است.


بيشتر بخوانيد:


وی با یادآوری اینكه در منابع دینی و روایی بزرگان دین، ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) سفارش به تعلیم و تعلم قرآن وجود دارد، افزود: این مسئله همچنین در كلام بزرگان و رهبران انقلاب اسلامی نیز مورد توجه است و همواره توجه به قرآن و انس با این كتاب آسمانی تأكید شده است.

سرابی فرمایشات 10 سال پیش رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور را گواه این ادعا دانست و گفت: چون حفظ مقدمه تدبر و اندیشه در قرآن است به‌همین دلیل معظم‌له درخواست تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را دادند بنابراین ضرورت فعالیت‌های قرآنی و تبیین آموزه‌ها و آموزش قرآن یك موضوع مورد وفاق و ضروری در آرای تمام دست‌اندركاران و سیاست‌گذاران فرهنگی كشور است.

قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار كرد: در سال 88 منشور توسعه فرهنگ قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و متعاقب تصویب این منشور اسناد توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی و پژوهش به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسید. تحقق این اسناد نیازمند برنامه‌ریزی و پشتیبانی نظام اسلامی و دولت از برنامه‌ها و اقداماتی است كه منجر به تحقق اهداف آن اسناد سه‌گانه می‌شود و این مسئله هم میسر نمی‌شود مگر اینكه برنامه‌ریزان فرهنگی كشور برای تحقق این اسناد اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهند.

وی به بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر اشاره كرد و گفت: اكنون فصل تصویب قانون بودجه سال 1400 است و ضروری است در این زمینه توجه ویژه‌ای شود.

سرابی در پایان اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته اعتبارات مكفی برای اجرایی‌سازی اسناد سه‌گانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تحقق این منشور در بودجه‌های سالانه نداشتیم و امیدواریم امسال با استقرار مجلس یازدهم بودجه مكفی برای تحقق منشور توسعه و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 1400 داشته باشیم و بتوانیم تحرک قابل قبولی در اجرایی‌سازی برنامه‌ها و اسنادی كه بیان شد، مشاهده كنیم.

انتهای پیام
captcha