جانفشانی دستیاران داخلی در خط مقدم مقابله با كرونا
کد خبر: 3950098
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

جانفشانی دستیاران داخلی در خط مقدم مقابله با كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت گفت: در بحران کرونا، فراگیران به ویژه دستیاران داخلی در خط مقدم مقابله با بیماری کووید۱۹، جانانه به مراجعان خدمت‌رسانی کرده و با جانفشانی‌های خود، نقش ویژه‌ای در درمان مبتلایان به کروناویروس ایفا کرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 7 بهمن‌ماه در دویست و پنجاه و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن تشکر از تلاش بی‌وقفه تمامی کارکنان درگیر با کرونا از آغاز شیوع تاکنون، گفت: آمارهای مربوط به وضعیت کووید۱۹ در کشور نشان می‌دهد که اقدامات مطلوبی در حوزه درمان با تلاش مجموعه سلامت فارس انجام شده که در این راستا از تمامی کادر سلامت، به ویژه دانشجویان فعال در این حوزه تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش دانشگاه در این بحران بسیار درگیر شده و روزهای سختی را پشت سرگذاشته است، افزود: در بحران کرونا، فراگیران به ویژه دستیاران داخلی در خط مقدم مقابله با بیماری کووید۱۹، جانانه به مراجعان خدمت‌رسانی کرده و با جانفشانی‌های خود، نقش ویژه‌ای در درمان مبتلایان به کروناویروس ایفا کرده‌اند.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان‌باختن مبتلایان روز گذشته تاکنون، عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک علامت‌دار در مراکز درمانی پرداخت.

محمد مقدمی، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده مدافعان سلامت در خط مقدم درمان کووید۱۹، از ایستادگی دانشجویان پزشکی به ویژه دستیاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این بحران قدردانی کرد و گفت: دستیاران پزشکی نه تنها در حوزه آموزش به رسالت خود پایبند بوده، بلکه در حوزه درمان نیز به ویژه در زمان بحران، از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارایه داد.

انتهای پیام
captcha