استفاده از هنر ارزشمند موجب رفع مشكلات سیستم تعلیم و تربیت می‌شود
کد خبر: 3949853
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

استفاده از هنر ارزشمند موجب رفع مشكلات سیستم تعلیم و تربیت می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش هنر در ساحت مختلف زندگی انسان گفت: اگر بتوانیم هنرمندی را در آموزش و پرورش سراسر کشور نهادینه کنیم و از ارزشمندسازی هنر در راستای هدایت دانش‌آموزان مستعد و هنرمند استفاده كنیم، بسیاری از مشکلات سیستم تعلیم و تربیت مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 6 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی ستاد اجرایی نخستین جشنواره ملی معلمان هنرمند گفت: اگر بتوانیم هنرمندی را در آموزش و پرورش سراسر کشور نهادینه کنیم و از ارزشمندسازی هنر در راستای هدایت دانش‌آموزان مستعد و هنرمند استفاده كنیم، بسیاری از مشکلات سیستم تعلیم و تربیت مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی معلمان هنرمند به‌‌میزبانی فارس افزود: هنرمند بودن یک ویژگی مثبت و یک فضیلت اخلاقی درونی است که رشته‌ها، بخش‌ها و شاخصه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد.

بانشی از نیروهای نواحی مختلف آموزش و پرورش خواست تا در برگزاری مناسب جشنواره مذكور یاری‌رسان باشند و ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره، نیازمند کار گروهی و جمعی و یک کار ائتلافی و همه‌جانبه در استان هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تأكید كرد: باید فضا و زمینه‌ای  فراهم کنیم که شاهد حضور و مشارکت حداکثری همه معلمان خوش ذوق و مبتکر در جشنواره معلمان هنرمند باشیم و این مسئله را باید اطلاع‌رسانی کنیم و در فضای مجازی و حقیقی، کسانی را که داری ذوق هنری و استعداد هستند، آگاه و ترغیب کنیم.

محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در آموزش امروزی خلاقیت به‌عنوان یک رکن اساسی مطرح بوده و معلمان هنرمند همیشه در امر آموزش خلاق و مبتکر ظاهر می‌شوند که این موجب پویایی و جذابیت تدریس می‌شود.

وی اظهار كرد: یادگیری زمانی حاصل می‌شود که آموزش همراه با هنر باشد و آموزش خشک منجر به یادگیری بادوام در دانش‌آموزان نخواهد شد.

فیاض‌پور با بیان اینکه شکوفایی استعدادهای هنری معلمان و دانش‌آموزان از جمله مزایای آموزش در دوران کرونا بوده است، گفت: دیده شدن هنر معلمان و تکریم از آنان کمترین پاداشی است که می‌توان به معلمان هنرمند داد و جشنواره معلمان هنرمند فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و ظرفیت هنری معلمان است.

رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه آموزش متوسطه از تمام ظرفیت خود برای برگزاری مطلوب جشنواره فرهنگی و هنری معلمان در فارس بهره خواهد گرفت، گفت: ویژگی‌های فرهنگی و هنری افراد به‌عنوان برجسته‌ترین و بارزترین ویژگی اشخاص، نقش تعیین‌کننده‌ای را در پیشبرد اهداف فردی و اجتماعی جامعه ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های هنری معلمان سال‌ها مغفول مانده است، گفت: جشنواره معلمان هنرمند جلوه‌های ارزشمندی را از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر هنری فرهنگیان به نمایش خواهد گذاشت.

سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جریان‌سازی برای تولید و توسعه محتواهای منطبق برای فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری و  فرهنگی هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش از جمله اهداف این جشنواره است.

وی اظهار كرد: ایجاد فضای همدلی و هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان، استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت‌های تربیتی، تکریم معلمان هنرمند به‌عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، از دیگر اهداف جشنواره معلمان هنرمند به میزبانی فارس است.

خادمی در ادامه به محورهای جشنواره معلمان هنرمند اشاره كرد و گفت: آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، فیلم‌های کوتاه و هنرهای تجسمی از محورهای اصلی این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha