بررسی چالش‌های واکسن کووید ۱۹ در شیراز
کد خبر: 3949845
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

بررسی چالش‌های واکسن کووید ۱۹ در شیراز

گفتمان آزاداندیشی و هم‌اندیشی جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشكی شیراز پیرامون چالش‌های واكسن كووید 19 و تبیین مباحث علمی این حوزه در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ششم بهمن‌ماه از برگزاری گفتمان آزاداندیشی و هم‌اندیشی جمعی از اساتید این دانشگاه پیرامون چالش‌های واکسن کووید ۱۹ و تبیین مباحث علمی این حوزه خبر داد و گفت: مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز میزبان جمعی از اساتید صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف بود تا به پرسش‌های مرتبط با یکی از اولویت‌های مهم کنونی جامعه، یعنی موضوع واکسن کووید ۱۹ از دیدگاه علمی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به حضور اورنگ ایلامی، متخصص بیماری‌های عفونی به‌صورت آنلاین در این گفتمان علمی، افزود: یونس قاسمی، دکتری تخصصی بیوتکنولوژی دارویی؛ عباس قادری، دکتری تخصصی ایمونولوژی؛ رامین یعقوبی، دکتری تخصصی ویروس‌شناسی؛ احمد غلامی، دکتری تخصصی بیوتکنولوژی دارویی؛ امید آسمانی، دکتری تخصصی اخلاق پزشکی و عبدالعلی محقق‌زاده نیز به‌عنوان هماهنگ‌کننده گفتمان در این گفتمان مشارکت داشتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز هدف از برگزاری این رویداد علمی را تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ایجاد فضای آزاداندیشی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: همچنین در این گفتمان علمی، هم راستا با اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های کنونی جامعه در زمینه این اولویت مهم، مورد توجه قرار گرفت.

حسینی معرفی انواع واکسن‌های موجود در دنیا، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در هر واکسن، توانمندی‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان و نظام سلامت کشور، مباحث مرتبط با امنیت و سلامت واکسن‌های موجود و بیان دیدگاه‌ها در مورد بهترین گزینه واکسن برای آغاز واکسیناسیون در کشور را از مهم‌ترین محورهای این گفتمان آزاداندیشی بیان کرد که از دیدگاه اساتید حوزه‌های مختلف به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه این برنامه به‌مدت سه ساعت ادامه یافت، از حضور بیش از یک‌صد عضو آنلاین به‌ویژه از جامعه دانشگاهی کشور در این برنامه خبر داد و بر تداوم اینگونه برنامه‌ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف تبیین اولویت‌های روز جامعه در حوزه سلامت تأکید کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یادآور شد: به‌زودی محتوای این گفتمان در شبکه آپارات و دیگر شبکه‌های زیر مجموعه فضای مجازی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود، این برنامه به‌همت مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واحد امور اساتید نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه و سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس(نسرا) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha