افزایش آمار بستری مبتلایان به كرونا در مناطق جنوبی فارس
کد خبر: 3949837
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

افزایش آمار بستری مبتلایان به كرونا در مناطق جنوبی فارس

در دویست و پنجاه و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به افزایش آمار بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های مناطق جنوبی و گرمسیری استان فارس طی روز‌های اخیر هشدار داده شد.

به گزارش ایكنا از فارس، دویست و پنجاه و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19 دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 6 بهمن‌ با حضور اعضا در محل این دانشگاه برگزار شد كه در آن مدافعان سلامت نسبت به افزایش آمار بستری مبتلایان به كروناویروس در بیمارستان‌های مناطق جنوبی و گرمسیری استان فارس طی روزهای اخیر هشدار دادند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست گفت:‌ انتظار مسئولان مجموعه سلامت از مردم،  پایبندی به محدودیت‌ها و رعایت اصول بهداشتی است از آنان خواست تا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات باعث کاهش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه اولویت مسئولان مجموعه سلامت، تامین سلامتی مردم است، از شهروندان درخواست كرد تا همگام با مجموعه سلامت در برابر موج جدید کرونا ایستادگی کنند و از ترددهای غیر ضرور به‌ویژه مسافرت به مناطق جنوبی و گرمسیری استان خودداری کنند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان فارس اشاره كرد و گفت: این طرح با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹، با همکاری مردم، هماهنگی بین‌بخشی و با مشارکت داوطلبین سلامت و کمک نیروهای بسیج در استان فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد که توانست در شناسایی و مراقبت افراد در معرض تماس نزدیک تاثیر بسیاری داشته باشد.

روند افزایشی آمار مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا(مراکز ۱۶ ساعته)، آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، آمار تست های سریع و PCR، ماموریت های اورژانس و برنامه‌ریزی در این زمینه، از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بررسی شد.

مجید اکبرزاده، مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس؛ توضیحاتی پیرامون درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان ارائه داد.

انتهای پیام
captcha