مراسم دهه فجر از مسائل جناحی دور باشد / مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند
کد خبر: 3949818
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

مراسم دهه فجر از مسائل جناحی دور باشد / مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس توجه به مسائل كرامت انسانی و وحدت و یكپارچگی را در برنامه‌های دهه فجر بسیار مهم دانست و گفت: در مباحث دهه فجر نباید به گرایش‌های فکری و مسائل جناحی دامن بزنیم و باید همه مردم را انقلابی و صاحب انقلاب بدانیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، امروز، 6 بهمن‌ در نشست ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی این استان، به رسالت ستاد بزرگداشت دهه فجر اشاره كرد و افزود: نكته‌ای كه كارگروه‌های این ستاد می‌توانند بر روی آن كار كنند، امیددهی و تبدیل جامعه به جامعه‌ای با نشاط است چرا که جامعه‌ای خمود نمی‌تواند خودباور باشد و به جایی برسد که باور کند می‌تواند مسائل گوناگون جامعه و کشور را اداره و حل و فصل كند.

وی توجه به مسائل كرامت انسانی و وحدت و یكپارچگی را در برنامه‌های دهه فجر بسیار مهم دانست و گفت: در مباحث دهه فجر نباید به گرایش‌های فکری و مسائل جناحی دامن بزنیم و باید همه مردم را انقلابی و صاحب انقلاب بدانیم.

رضایی تأكید كرد: نباید میان گرایش‌های متفاوت جامعه و طرز تفکرهای مختلف خط کش بگذاریم و از این طریق بعضی‌ها را از قافله و مدار انقلاب خارج بدانیم؛ مگر افرادی که به دنبال توطئه بر علیه مردم و نظام اسلامی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین بالنده و مقتدر بودن انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های دهه فجر امسال در سطح استان برشمرد و گفت: باید این مسئله را برای جامعه تبیین کنیم که امروز به‌رغم همه مشکلات، تحریم‌ها و دشمنی‌ها، انقلاب ما بالنده‌تر و مقتدرتر از همیشه رو به جلو در حال حرکت است.

وی با تأكید بر اینكه امروز عدالت، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید كه همگی مطالبات رهبر معظم انقلاب هستند، از ملزومات جامعه می‌باشند، گفت: دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب بر این مباحث، نیاز جامعه امروز ایران به این مسائل است.

رضایی بر اهمیت تقویت روحیه خودباوری و ایجاد امید و نشاط در جامعه كنونی تأكید كرد و گفت: باید باور کنیم که می‌توانیم مستقل باشیم و بدون متکی بودن به غرب به ویژه کشوری مثل آمریکا مشکلات خود را حل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات جهانی و صلابت و اقتدار نیروهای مسلح اشاره كرد و گفت: امروزه حتی افرادی که اندکی با انقلاب مشکل و زاویه دارند نیز در بحث امنیت اقرار می‌کنند که جمهوری اسلامی توانسته امنیت را برقرار کند و مسائل این‌چنینی، نقطه مشترک بین انقلابی‌ها و سایرین است که می‌تواند باعث وحدت و یکپارچگی جامعه نیز شود.

وی خواستار ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در برنامه‌های دهه فجر به خصوص روز 22 بهمن شد و گفت: برخی افراد گمان می‌كنند اسلام با شادی و نشاط مشکلی دارد که بعضاً برخی از عملکرد ما هم این موضوع را تشدید كرده اما واقعیت این است که دین طرفدار جشن و شادی در چارچوب مسائل شرعی و دینی بوده و هست و نگاه ما به 22 بهمن، نگاه به روز جشن انقلاب است.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود اجرای مراسم 12 بهمن، آغاز دهه مبارک فجر و ورود قهرمانانه امام خمینی(ره) به ایران، تجلیل از خانواده شهدا و گلباران قبور شهدا، تجلیل از پیشکسوتان انقلاب و نورافشانی شب 22 بهمن را از برنامه‌های کلان ایام‌الله دهه فجر بر شمرد و گفت: در 22 بهمن وضعیت راهپیمایی، تجمع، راهپیمایی نمادین یا خودرویی و موتوری و سایر موارد در حال بررسی است که احتمالا به مورد آخر باید پرداخته و برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha