تشریح اولویت برنامه‌‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس
کد خبر: 3949472
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

تشریح اولویت برنامه‌‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس به تشریح اولویت‌ها و مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های این هیئت تازه تأسیس در استان پرداخت و گفت: در این هیئت مشكلات فعالیت‌های قرآنی به خصوص در حوزه بانوان استان را بررسی خواهیم كرد.

زهرا كسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های این هیئت تازه تأسیس در استان فارس چیست، گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس اخیراً در تشكیل شده است و برای آن نیاز است تا برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

وی با بیان اینكه در این هیئت مشكلات فعالیت‌های قرآنی به خصوص در حوزه بانوان استان را بررسی خواهیم كرد،‌ افزود: در بحث اولویت‌گذاری فعالیت‌های این هیئت چند مورد به نظر می‌آید كه باید بر روی آن اقدامات بیشتری انجام شود كه نخستین آن ایجاد انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح استان است.

كسرایی، بالا بردن كیفیت كارهای قرآنی را از دیگر اهداف و برنامه‌ریزی هیئت اندیشه بانوان قرآنی استان برشمرد و گفت: در بحث فعالیت‌های قرآنی مهم كیفیت است نه كمیت لذا سعی می‌كنیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس اهمیت توجه به تدبر در قرآن را یادآور شد و گفت:‌ اساس فعالیت‌های قرآنی تدبر در آیات وحی است كه باید تلاش بیشتری برای فرهنگ‌سازی این مقوله در جامعه انجام دهیم؛ اما متأسفانه ما در فعالیت‌های قرآنی بیشتر به ظواهر توجه كرده‌ایم درست است حفظ و قرائت قرآن بسیار مهم است اما نباید از اهمیت تدبر در قرآن غافل بود.

وی با تأكید بر اینكه باید تلاش كنیم تا كلاس‌ها و آموزش‌های قرآنی به سمت تدبر در قرآن كریم برود، گفت: بسیاری از حافظان قرآن كریم نمی‌توانند معنی آیات را بیان كنند و این یك ضعف بسیار بزرگ است در صورتی كه باید بتاونند حداقل آیات قرآن را روان معنی كنند و این معنی آیات پله اول برای تدبر است.

كسرایی اظهار كرد: مسئله دیگر فرهنگ‌سازی عمل به آیات قرآن در سطح جامعه و ترویج سبك زندگی قرآنی است كه باید بتوانیم برای آن الگوسازی كنیم تا خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را قرآنی تربیت كنند.

انتهای پیام
captcha