بررسی راهکارهای علمی پیشگیری از گسترش شیوع کرونا در فارس
کد خبر: 3949350
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

بررسی راهکارهای علمی پیشگیری از گسترش شیوع کرونا در فارس

در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن ارزیابی آخرین یافته‌های اپیدمیولوژیک کرونا ویروس در استان فارس، راهکارهای علمی جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از فارس، دویست و پنجاه و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 بهمن‌ماه در این دانشگاه برگزار شد که در آن اعضای ستاد ضمن ارزیابی آخرین یافته‌های اپیدمیولوژیک کرونا ویروس در استان فارس، راهکارهای علمی جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس مورد بررسی قرار دادند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به میزان بروز موارد جدید بیماری در فارس و مقایسه آن با کشور، گفت: کاهش گسترش بیماری کووید۱۹ در استان فارس با افزایش غربالگری، تست و شناسایی سریع بیماران و قرنطینه امکان‌پذیر است.

وی بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس تأکید کرد و گفت: لازم است مشارکت مردم در این امر افزایش یابد و با پرهیز از ساده‌انگاری و سهل‌انگاری نسبت به این بیماری، بار دیگر شاهد وضعیت بحرانی استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان‌های لار، گراش، فسا و جهرم، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

پایش روند فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا ویروس، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد بود.

لطفی در پایان با اشاره نقش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان گامی مؤثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن، بر تداوم و استمرار این طرح ملی و موثر در مقابله با این بحران تاکید کرد.

اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شریاز در این نشست نیز با اشاره به بازدید اخیری که از بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی داشت، گزارشی در زمینه توسعه فضای فیزیکی، فرآیندهای درمانی و خدمات پاراکلینیکی در این مراکز درمانی ارائه داد.

همچنین در این نشست علی‌رضا میراحمدی‌‌زاده، رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه گزارش علمی روند اپیدمی ویروس کرونا در استان فارس، به بیان آخرین یافته‌های علمی این حوزه در خصوص میزان بروز روزانه بیماری کووید ۱۹ در ایران و استان فارس، میزان بروز موارد جدید بیماری، تعداد و درصد تست‌‌های انجام شده و موارد مثبت و تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس پرداخت.

انتهای پیام
captcha