گروه‌های جهادی به مجموعه‌های رسانه‌ای تبدیل شوند
کد خبر: 3949341
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

گروه‌های جهادی به مجموعه‌های رسانه‌ای تبدیل شوند

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه جهادگران گروه‌های جهادی باید در حوزه رسانه توانمند شودند و خود به یک عنصر رسانه‌ای برای انقلاب اسلامی تبدیل شوند، گفت: هر گروه جهادی باید به یک مجموعه رسانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس، امروز، 4 بهمن در نشست صمیمی گروه‌های جهادی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهادگران مبنی بر اینکه باید فعالیت‌ها، ابتکارات، خلاقیت‌ها و.... را به شکل هنرمندانه‌ای با مردم در میان بگذارند، ادامه داد: تک تک جهادگران گروه‌های جهادی باید در حوزه رسانه توانمند شوند و خود به یک عنصر رسانه‌ای برای انقلاب اسلامی تبدیل شوند و با توجه به گستره فعالیت‌ها و کمیت گروه‌های جهادی در استان فارس پشتیبانی رسانه‌ای از این گروه‌ها از عهده یک مرکز بر نمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه هر گروه جهادی باید به یک مجموعه رسانه‌ای تبدیل شود، بیان کرد: ما باید در هر شهرستان یک مرکز رسانه‌ای جهت توانمندسازی و تولید محتوای حرفه‌ای راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم تولیدات حرفه‌ای جهادگران را از ظرفیت‌هایی نظیر صدا و سیما پخش کنیم. باید ظرفیت‌های رسانه‌ای را بشناسیم و برای اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه امروز باید همه کارهای بروکراسی را به سامانه تبدیل کنیم و دوران بروکراسی و کاغذ بازی تمام شده است، گفت: باید گفتمان جهادی و گروه‌های جهادی را تکثیر کنیم.

قزل‌سفلی بیان کرد: امروز دیگر با سازوکارهای قدیمی نمی‌توانیم در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشیم و ما نیز باید از ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های روز در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های گروه‌های جهادی استفاده کنیم.

وی به تشکیل و راه‌اندازی مجمع جهادگران در استان فارس و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: مجمع جهادگران یک ظرفیت عظیمی برای گروه‌های جهادی است که می‌توانند در حوزه شبکه‌سازی گروه‌های جهادی موفق عمل کنند.

توانمندسازی و آموزش گروه‌های جهادی، حمایت و پشتیبانی از جمله مأموریت‌های سازمان بسیج سازندگی در قبال گروه‌های جهادی است که قزل‌سفلی بدان اشاره کرد.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان فارس به هر اندازه گروه‌های جهادی به لحاظ تخصصی رشد کنند، قطعاً در جامعه اثرگذارتر و مؤثرتر خواهند بود و بسیج سازندگی به دنبال تخصصی کردن فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف امدادی، عمرانی، اقتصادی و.... است. گروه‌های جهادی باید به سمت محرومیت‌زدایی هدفمند از روستا ها حرکت کنند و با ایجاد اعتماد در بین مردم و مسئولان و در کنار دستگاه‌ها برای خدمت به مردم وارد عمل شوند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه کارهای جهادی مصداق حدیث نبوی «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم» است، گفت: در دوران کرونا تعدادی از افراد در خدمت‌رسانی به مردم مردود شدند اما گروه‌های جهادی نمره 20 گرفتند و کمبودهای مدیریتی کشور را هم در مقابله با کرونا پوشش دادند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مدعی تمدن غرب در این دوران فروشگاه‌ها را غارت و راهزنی می‌کردند و در خرید اسلحه از هم سبقت می گرفتند، بیان کرد: در همین دوران در ایران اسلامی مسابقه خدمت‌رسانی در دوران کرونا به وجود آمد و طلایه‌دار این حرکت عظیم گروه‌های جهادی بودند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه این اقدام گروه‌های جهادی و جهادگران باید دیده شود و برای این اهداف و برنامه‌هایی داریم، اضافه کرد: امروز در استان فارس و با طلایه‌داری گروه‌های جهادی بیش از میلیون بسته معیشتی از ابتدای کرونا پخش شده است و میدان‌دار اصلی آن گروه‌های جهادی بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha