رایزنی حماس با نماینده سازمان ملل درباره انتخابات فلسطین
کد خبر: 3949199
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳

رایزنی حماس با نماینده سازمان ملل درباره انتخابات فلسطین

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه درباره انتخابات آینده فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در دیداری مجازی با نیکلای ملادینوف هماهنگ‌کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه، درباره روند برگزاری انتخابات فلسطین گفت‌وگو کرد.

هنیه با تشکر از ملادینوف که مسئولیتش در آستانه پایان یافتن است، بر نقش مهم سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در انتخابات آتی فلسطین و فشار بر رژیم اشغالگر برای جلوگیری از مانع‌تراشی در برابر برگزاری آن به ویژه در قدس اشغالی و ضرورت به رسمیت شناختن نتایج انتخابات تاکید کرد.

وی افزود: حماس تلاش‌ گسترده‌ای برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی انجام داده است و انتخابات را مقدمه‌ای برای ساماندهی صفوف داخلی فلسطینی و پایان شکاف و تقویت اصل شرکت و حمایت از طرح ملی می‌داند که با چالش‌های بزرگی روبرو است.

ملادینوف هم از موضع حماس در خصوص برگزاری انتخابات تمجید و بر آمادگی برای حمایت از تمام اقداماتی که سبب تقویت دموکراسی در فلسطین می‌شود، تأکید کرد.
 
هفته گذشته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد. بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha