مسئله گران‌فروشی نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان است
کد خبر: 3949180
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
امام‌جمعه سنندج:

مسئله گران‌فروشی نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان است

امام‌جمعه سنندج گفت: گرانی‌ فشار زیادی بر جامعه به‌ویژه بر قشر نیازمند و محروم جامعه وارد کرده است که این امر نیازمند چاره‌اندیشی‌ از سوی مسئولان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، سوم بهمن‌ماه در آیین عبادی ــ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: هیچ جایگاه و مکان والاتر از جایگاه مسجد نیست و هیچ نشستی مهم‌تر از تجمع و نشست ایمانداران و نمازگزاران در مسجد نیست.

وی به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های انسانی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان، علما و همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی شاهد ریشه‌کنی بیماری کرونا و بازگشت جامعه بشری به شرایط عادی گذشته باشیم.

امام جمعه سنندج حفظ سلامتی جامعه انسانی را از واجب واجبات دانست و بیان کرد: به منظور حفظ سلامت جان انسان‌ها در شرایط کرونایی بیشتر فعالیت‌های اجتماعی از جمله نمازجمعه تعطیل شد که به همت مردم و مسئولان امروز خداوند متعال بار دیگر توفیق برگزاری نماز باشکوه جمعه را به ما عطا کرد.

وی بر صرفه‌جویی در استفاده از نعمات الهی از سوی مسلمانان تأکید کرد و افزود: آب به عنوان یکی از نعمت‌های ارزشمند الهی در زندگی و حیات تمام جانداران اهمیت دارد و بر این اساس حفظ و حراست از این سرمایه ارزشمند برای همگان امری ضروری است.

ماموستا رستمی صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: گاز طبیعی نیز از دیگر نعمت‌هایی است که در سایه لطف خدا و علم بشری امروز در اختیار ما قرار گرفته است و باید با مصرف درست آن زمینه بهره‌مندی همه جامعه را از این سرمایه فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده است، گفت: امروز بیش از هر زمانی افراد متمکن جامعه باید به فریاد نیازمندان برسند تا بیش از این زیر فشار اقتصادی کمر خم نکنند.

امام جمعه سنندج افزود: گرانی‌ فشار زیادی بر جامعه به‌ویژه بر قشر نیازمند و محروم جامعه وارد کرده است که این امر نیازمند چاره‌اندیشی‌ از سوی مسئولان است.

وی گران‌فروشی را از گناهان نابخشودنی دانست و بیان کرد: متأسفانه امروز نرخ اجناس در بازار با افزایش و کاهش قیمت دلار تعیین می‌شود و این موضوع قدرت خرید را از بسیاری خانواده‌ها گرفته است. در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم برای گذر از این وضعیت باید نسبت به هم ترحم داشته باشیم.

ماموستا رستمی افزود: امروز دشمنان اسلام دنبال ضربه زدن به پیکر دین پیامبر(ص) هستند و در همین راستا گروه‌های تکفیری را به وجود آورده و با حمایت از آنها در کشورهای مسلمان اقدام به کشت و کشتار مردم بی‌گناه می‌کنند.

امام جمعه سنندج کشتن انسان‌های بی‌گناه را مغایر با دین اسلام دانست و یادآور شد: در کدام دین الهی کشتن انسان‌ها جایز شناخته شده است که امروز عده‌ای بی‌توجه به دستورات دین اسلام به نام دین دست به ریختن خون مسلمانان بی‌گناهان از کودک، زن، پیر و جوان در کشورهای اسلامی می‌زنند.

انتهای پیام
captcha