پایداری و مقاومت دستور اسلام است
کد خبر: 3949178
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
امام‌جمعه یزد:

پایداری و مقاومت دستور اسلام است

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه کفار و مستکبران، قدرت و توانمندی مسلمانان را دوست ندارند، گفت: پایداری و مقاومت در مسیر حق، دستور قرآن و اسلام و امام و رهبری است و همه ما تابع کلام‌الله هستیم و باید در این مسیر تلاش کنیم.

پایداری و مقاومت دستور قرآن و اسلام استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر یزد با اشاره به اینکه قرآن کریم توصیه کرده که مسلمانان در برابر دشمن آمادگی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: مسلمانان باید همواره در برابر دشمن قدرت و توان نظامی، علمی، اجتماعی و حتی صنعتی داشته باشند و در کشور ما همه این توانایی‌ها و استعدادها وجود دارد. 
 
وی با اشاره به اینکه کفار و مستکبران، قدرت و توانمندی مسلمانان را دوست ندارند، گفت: به همین دلیل است که از یکصد سال پیش، تدین و تفکر را از سیستم آموزشی ما حذف کردند، نظام سلطه نمی‌خواهد جوانان ما قدرتمند و دارای قدرت تفکر و تعقل باشند و طالب افرادی سطحی‌نگر، بی‌مایه و ضعیف هستند تا بتوانند بر این افراد مسلط باشند در حالی که خدا، قرآن، اسلام، امام و رهبری بر قوی شدن ملت اسلامی تأکید دارند.
 
امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه کسی مخالف رابطه با سایر کشورها نیست بلکه مخالفت با پذیرش سلطه دیگران است، افزود: مسلمانان باید رشد علمی و دینی داشته باشند تا محتاج و اسیر دست سلطه‌گران نباشند.
 
خطیب جمعه یزد اظهار کرد: دشمن کم کم در حال مأیوس شدن است، اما هنوز هم می‌خواهد ما را مکلف به انجام برخی کارها کند و برای ما باید و نباید می‌کند در حالی که ایران خودش قانون، قرآن، مردم و رهبر دارد و بر اساس آن پیش می‌رود، شکی نیست که دشمن کمکی به ما نمی‌کند. بنابراین، باید به پیش رفته و به نقطه‌ای برسیم که دشمن در همه زمینه‌ها مأیوس شود مثل اتفاقی که در حوزه نظامی افتاده و دشمن در این زمینه مأیوس شده است.
 
ناصری اظهار کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، علما، صنایع، اصناف و دولت باید تلاش کنند که به نقطه اوج برسند تا در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده و ایران جایگاه خود را به عنوان قدرت اسلامی و نظام پایداری که حرکت راهبردی دارد، پیدا کند و به نقطه اوج برسد.
 
وی با تأکید بر اینکه مردم باید مقاومت کنند، تصریح کرد: پایداری و مقاومت در مسیر حق، دستور قرآن و اسلام و امام و رهبری است و همه ما تابع کلام‌الله هستیم و باید در این مسیر تلاش کنیم.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، بیان کرد: اتفاقات مهمی که در این ماه افتاد و مقاومت امام خمینی(ره) باید به تدریج برای مردم تا سالروز پیروزی انقلاب، تبیین شود.
 
ناصری با اشاره به مقاومت امام خمینی(ره) گفت: تدبیر و مقاومت امام راحل، مثال‌زدنی بود و این مقاومت به حدی بود که در نهایت ناچار شدند فرودگاه را برای حضور ایشان در ایران باز کنند، امروز نیز الگوی ما در مقاومت باید امام راحل باشد.
انتهای پیام
captcha