۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است
کد خبر: 3948995
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است، گفت: در بودجه سال آینده پنج درصد اعتبارات عمرانی برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهرالله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، روز چهارشنبه، اول بهمن‌ماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، با بیان اینکه ۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است، گفت: در بودجه سال آینده پنج درصد اعتبارات عمرانی برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ساخت ۴۰ هزار کلاس درس در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس در دست احداث داریم که تا پایان سال‌جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی و بیش از ۲ میلیون متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

رخشانی مهر، با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ هزار کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز احداث شده است، ادامه داد: در چهار سال اخیر بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام اینکه خیران امسال ۲۴ هزار میلیارد ریال در نهضت مدرسه‌سازی متعهد شده‌اند، افزود: سهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در طرح های مشترک با خیران ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی از نام‌گذاری ۷۴ باب مدرسه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور خبر داد و اظهار کرد: استانداردها در مدارس بالا رفته است و تقریباً در کشور مدرسه‌ای با بخاری نفتی نداریم.

انتهای پیام
captcha