اعلام برنامه‌های کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس
کد خبر: 3948899
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

اعلام برنامه‌های کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس در تشریح برنامه‌های این کارگروه از اجرای مسابقات قرآنی، هنری، ورزشی، برپایی نمایشگاه در اطراف حرم شاهچراغ(ع)، تقدیر از خانواده شهدای انقلاب هر مسجد و غیره طی ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس امروز، اول بهمن‌ماه در اولين جلسه کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي این استان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و مسائل بهداشتی به نحو سال‌های گذشته نمی‌توان فعالیت کرد و جشن مفصلی برای دهه فجر گرفت اما با بهره‌گیری وافر از فضای مجازی و برخی نقاط حقیقی می‌توان برنامه‌های خوبی اجرا کرد.

وی به برنامه‌های پیشنهادی ایام‌الله دهه فجر در مساجد اشاره کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌ها، یک مدل واحد تعریف شود که با نظارت امور مساجد بتوانیم تبلیغات موثر در فضای مجازی داشته باشیم.

امیدی، ایجاد نمایشگاه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برپایی موکب در جوار مساجد با پخش صوت سرودهای انقلابی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثار گران و به ویژه شهدای انقلاب، برگزاری مسابقات قرآنی، هنری و ورزشی در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق دستورالعمل ستاد کرونا، تکریم ائمه جماعت یا افراد شاخص مساجد، تقدیر از خانواده شهدای انقلاب هر مسجد و انتشار عکس‌های شهدای مساجد، رفع شبهات پیرامون انقلاب ویژه نوجوانان و جوانان، تهیه و انتشار نشریه الکترونیک پیرامون مساجد و انقلاب ویژه فضای مجازی را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس در ادامه نقش مساجد را در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: مساجد پایگاه‌های انقلاب اسلامی بوده و شروع حرکت‌ها و جوشش‌های مردمی در پیروزی انقلاب نیز از این بیوت الهی بوده است.

وی با یادآوری اینکه مسئولیت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد واگذار شده است، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند، مسجد سنگر است لذا باید امروز انقلاب و جایگاه سنگر بودن مسجد را باید حفظ کرد تا بتوانند از کیان انقلاب و اسلام عزیز با داشتن و تربیت نیروهای متدین دفاع کرد.

امیدی با بیان اینکه در سطح استان فارس قریب به پنج هزار مسجد وجود دارد، تأکید کرد: با تربیت نیروهای انقلابی می‌توان شاهد رشد فعالیت‌های مسجدی بود، از جمله می‌توان برنامه‌های ایام الله دهه فجر را باشکوه‌تر برگزار کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس یادآور شد: در گستره کانون‌های مساجد اعتقاد داریم که اگر در هر یک از یک‌هزار  200 کانون 30 نیرو حضور داشته باشیم، می‌توان با یک برنامه‌ریزی موفق فعالیت‌های متعددی را به ثمر رساند.

انتهای پیام
captcha