انعکاس برنامه‌های امر به معروف موجب ایجاد احساس امنیت در مردم می‌شود
کد خبر: 3948840
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

انعکاس برنامه‌های امر به معروف موجب ایجاد احساس امنیت در مردم می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه برخی موضوعات نیاز است که در رسانه‌ها مطرح شود تا مردم احساس امنیت کنند، گفت: اگر کاری صورت گیرد، قطعاً حمایت‌هایی نیز خواهد شد و این عمل در احیای امر به معروف و شجاعت بخشیدن به آمرین‏ به معروف و ناهیان از منکر نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، اول بهمن‌ماه در گردهمایی حقوق‌دانان و وکلای داوطلب همکاری با این ستاد جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد امر به معروف استان گفت: مقام معظم رهبری در سال 72 طی سخنانی فرمودند مردم باید این روحیه را پیدا کنند که همان‌طور که نماز را واجب می‌دانند باید امر به معروف و نهی از منکر را هم واجب بدانند، همان‌طور که در جنگ متوجه شدند که جنگ برایشان لازم است؛ همچنین جایی دیگر می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر مال همه مردم است.

وی افزود: دستگاه قضایی به‌عنوان ضابط قضایی حمایت‌های خود را از آمرین به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌دهد و امیدواریم در جنبه‌های مختلف نیز حمایت‌ها بیشتر و بهتر صورت گیرد.

مهدوی با تأکید بر اینکه باید برای آمران در مباحث حقوقی، سیاسی، معنوی و اجتماعی برنامه داشته باشیم تا بتوان یک ساختار کامل را شکل دهیم، گفت: یکی از انتظارات ما دعوت دیگر حقوقدانان به امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: همچنین از دستگاه قضایی انتظار می‌رود مشوق کانون وکلا برای برگزاری جلسات در خصوص امر به معروف باشد تا بتوانیم در تخصص‌های بیشتری ورود کنیم.

مهدوی با تأکید بر اینکه باید در استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای عملکرد مطلوبی داشته باشیم، گفت: در واقع برخی موضوعات نیاز است که در رسانه‌ها مطرح شود تا مردم احساس امنیت کنند، اگر کاری صورت گیرد، قطعاً حمایت‌هایی نیز خواهد شد، این عمل در احیای امر به معروف و جرأت و شجاعت بخشیدن به آمرین‏ به معروف و ناهیان از منکر نقش بسزایی دارد.

وی پیشنهاد داد یک انجمن یا یک گروه جهادی حقوقدانان با رویکرد مطالبه‌گری حمایتی و معاضدتی بر اساس یک تشکیلات مردم نهاد شکل بگیرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی می‌توانند در 16 تخصص ورود پیدا کنند، پس قطعاً حقوقدانان به این 16 زمینه‏ تخصصی نیز می‏توانند کمک کنند، نیاز به یک تشکیلات مردمی قوی داریم، ساختارسازی، تشکیلاتی و هدفمند عمل کردن برای احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از انتظارات و ضرورت‏های مجموعه‏ امر به معروف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در پایان گفت: هم ستاد، هم حقوقدانان و هم حاکمیت باید طوری حرکت کنند که حق و مال مردم به آن‌ها برگردد و این مهم از طریق اجرای حمایت و معاضدت قضایی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha