فعالیت 21 هزار طلبه جهادگر در ایام کرونا
کد خبر: 3948816
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

فعالیت 21 هزار طلبه جهادگر در ایام کرونا

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور از فعالیت بیش از 21 هزار طلبه جهادگر در کمیته‌های مختلف برای مواجهه با شرایط کرونا خبر داد و خواستار تشکیل قرارگاه امدادی و جهادی در حوادث با مشارکت مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر در سطح استانی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست ماهانه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر فارس امروز، اول بهمن‌ماه با حضور مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پناهی، مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور در این نشست گفت: تسلط طلاب بر مباحث امدادی در کنار حضور فرهنگی در مناطق محروم، تأثیرگذاری این قشر را بر جامعه و آحاد مردم مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با برخورداری از سه کمیته آموزش، پشتیبانی و اعزام، افزود: 200 نفر از کارکنان این مرکز همراه با رانندگان همکار آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی را برای مواقع اضطراری فراگرفته‌اند.

پناهی با تصریح اینکه شیوع بیماری کرونا نیاز به هدفمندی آموزش‌های امدادی برای طلاب و حوزه‌های علمیه را ملموس‌تر کرد، تصریح کرد: بیش از 21 هزار طلبه جهادگر در کمیته‌های مختلف برای مواجهه با شرایط حین کرونا فعال شدند؛ ضمن آنکه به‌صورت مقتضی کمیته‌های اعزام طلاب به آرامستان‌ها، بیمارستان‌ها و همچنین تولید محتوای دینی متناسب با وضعیت و نیازمندی جامعه در شرایط کرونایی تشکیل و فعال شد.

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه در ادامه به تفاهم‌نامه مشترک مرکز مدیریت حوزه با جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد: تأسیس و فعال‌سازی خانه‌های هلال و همچنین کانون‌های طلاب در مدارس علمیه و برگزاری مانورهای امدادی و آمادگی، با استناد به تفاهم‌نامه یاد شده هم اکنون در دستور کار حوزه قرار دارد.

وی خواستار تشکیل قرارگاه امدادی و جهادی در حوادث با مشارکت مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر در سطح استانی شد و گفت: تشکیل این قرارگاه انسجام فعالیت‌ها، ساماندهی نیروها و پرهیز از موازی کاری را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علی‌رضا بهادری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های کانون‌های طلاب جمعیت هلال احمر فارس در سال جاری پرداخت.

راه‌اندازی خانه هلال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس در حوزه مرکزی شیراز و امضا تفاهم‌نامه استانی متناظر با تفاهم‌نامه کشوری، همکاری با واحد بهداشت و درمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس، آغاز آموزش مجازی 300 نفر از طلاب عضو جمعیت هلال احمر با همکاری مرکز مذکور، همکاری با بسیج طلاب، مشارکت در اجرای طرح آمران سلامت، همکاری کانون‌های طلاب در بسته‌بندی اقلام معیشتی، توزیع بسته‌های معیشتی بین طلاب نیازمند، فعال‌سازی 14 کانون طلاب در شهرستان‌ها و بهره‌گیری از طلاب در پست‌های امدادی جمعیت هلال احمر، حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و ارائه خدمت به بیماران کرونایی، برگزاری اردوی جهادی و ... مهم‌ترین محورهای گزارشی بود که وی ارائه کرد.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این نشست با تشریح فرآیند عضویت داوطلبانه اعضا و امکان حضور افتخاری آحاد مختلف جامعه با سنین مختلف در این جمعیت برای مشارکت در برنامه‌ها و مأموریت‌ها، گفت: جمعیت هلال احمر از معدود دستگاه‌هایی است که دارای دفتر نمایندگی ولی فقیه است.

وی با اشاره به برگزاری منظم شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر فارس به‌صورت ماهانه و فعالیت کمیته‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر و کمیته عفاف و حجاب، یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی در این جمعیت هدفمند و مبتنی بر نیاز سازمانی است.

درویشی با ابراز خورسندی از تعامل حوزه و جمعیت در فعالیت‌های مختلف گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب، این تعامل در زمان حوادث و شرایط اضطراری منسجم‌تر و معطوف به نتیجه باشد.

انتهای پیام
captcha