جهادگران عرصه جنگ بیولوژیک؛ هم‌چنان در راه خدمت به مردم
کد خبر: 3948627
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

جهادگران عرصه جنگ بیولوژیک؛ هم‌چنان در راه خدمت به مردم

گروه شهید سیدمیلاد مصطفوی متشکل از 22 بانوی جهادگر است که از اردیبهشت‌ماه در دو شیفت کاری بدون هیچ چشم‌داشتی مشغول به تولید روزانه بین هزار تا هزار و 500 عدد ماسک هستند.

جهادگران عرصه جنگ بیولوژیک پای‌کار هستندجای بسی خوشحالی است در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردمانش قلبی از جنس نور دارند، چراکه در هر زمان و عرصه‌ای خدمت‌رسانی به یکدیگر را از وظایف خود می‌دانند.

هر جایی احساس کنند که هم‌نوعان خود در معرض آسیب هستند بدون هیچ توجیهی برای مشغول کردن خود با فعالیت‌های روزمره، آستین بالا می‌زند و به کمک هم‌وطنان خود می‌شتابند. نه برایشان خستگی معنا دارد، نه دوری مسیر؛ هیچ‌چیز را لذت‌بخش‌تر از خدمت به هم‌وطنان خود نمی‌دانند؛ گروه جهادی شهید سیدمیلاد مصطفوی از جمله افرادی هستند که در جنگ بیولوژیک به خدمت جامعه شتافتند و با دوخت ماسک و گان، گامی در جهت پیشگیری از ویروس کرونا برداشتند.

سیما کهنوشی، مسئول گروه جهادی شهید مدافع حرم سیدمیلاد مصطفوی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اعضای کارگاه جهادی شهید مصطفوی بانوانی از هیئت رزمندگان سپاه هستند که همگی به‌صورت افتخاری در کارگاه خیاطی جهاددانشگاهی واحد همدان مشغول دوخت ماسک و گان برای مصارف بیمارستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت‌ماه امسال مشغول تولید ماسک و گان در این کارگاه هستیم، افزود: با جمعیت 22 نفری که در این کارگاه مشغول هستند، روزانه هزار تا هزار و 500 عدد ماسک تولید می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی شهید مدافع حرم سیدمیلاد مصطفوی یادآور شد: جهاددانشگاهی با ارائه محل کارگاه و وسایل موردنیاز خیاطی همچون بیش از 10 چرخ صنعتی، زمینه‌های لازم برای این فعالیت جهادی را فراهم کرده است. علاوه بر این نیز این نهاد در همه زمینه‌ها همکاری‌های لازم را با ما داشته است که البته مواد اولیه تولید ماسک و گان را سپاه تهیه و در اختیار ما می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه در دو شیفت صبح و عصر در این کارگاه فعالیت داریم، اضافه کرد: در زمان اوج شیوع کرونا تا ساعت 21 دوخت ماسک را انجام می‌دادیم.

کهنوشی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا با همکاری گروهی که در حال حاضر تولید ماسک را انجام می‌دهد، همراه با هیئت رزمندگان سپاه همدان در حوزه بسته‌بندی مواد ضدعفونی‌کننده و بسته‌های معیشتی فعال بودیم.

وی با بیان اینکه همگی اعضای تشکیل‌دهنده این گروه جهادی بانوان هستند، تصریح کرد: اعضای گروه جهادی تولید ماسک شامل خانواده‌های مدافعان حرم، معلمان، برخی پزشکان و خانواده‌های سپاه و خانواده شهدا هستند.

کهنوشی تأکید کرد: جنگ جنگ است، در زمان جنگ تحمیلی باید به‌گونه‌ای وارد میدان می‌شدیم که شرایط آن زمان اقتضا می‌کرد، اکنون نیز در عرصه جنگ بیولوژیک باید همچون برادران شهیدمان که در جنگ هشت ساله از ناموس و مردم این مرزوبوم دفاع کردند، به میدان بیاییم و هر چه در توان داریم برای کمک به‌ سلامت و آرامش مردم سرزمین‌مان به کار بگیریم.

زهرا رجبی، فرزند شهید رجبی و دندانپزشک همدانی نیز در ادامه به ایکنا گفت: برای کمک به مردم کشورم هر آنچه در توانم هست کوتاهی نمی‌کنم، پدرم در راه دفاع از این سرزمین و هم‌وطنانش جان خود را از دست داد، من هم وظیفه خود می‌دانم که هر آنچه در توان دارم برای سلامتی و آرامش هم‌وطنانم هزینه کنم.

وی تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید وظایف خود را بشناسد، قرار نیست من برای خودم توجیه کنم که چون درس دارم یا مشغول کار هستم پس از وظایف خودم نسبت به مردم سرزمینم غافل شوم و گوی را در میدان کسانی بیندازم که مشغله کاری کمتری دارند؛ چه‌بسا که آن‌ها نیز در همان جایگاه باید احساس وظیفه کنند.

این فرزند شهید ادامه داد: پدرم در جنگ تحمیلی احساس وظیفه کرد و با توجه به شرایط زمان، وظیفه خود را شناخت ما نیز در این شرایطی که مردم واقعاً دچار مشکل هستند باید سعی کنیم آن‌ها را یاری کنیم.

رجبی اضافه کرد: هرزمانی که فرصت داشته باشم به کارگاه می‌روم، اما معمولاً روزانه از صبح تا ظهر سعی می‌کنم به گروه جهادی تولید ماسک کمک کنم.

راضیه روهینا، همسر یکی از مدافعان حرم نیز در ادامه اظهار کرد: برای رضایت خداوند و کمک به کادر درمان سعی می‌کنم روزانه به این گروه جهادی در تولید ماسک کمک کنم و مهارتی که داشتم در این راه به کار بگیرم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر شیوع کرونا در استان کمتر شده فعلاً نیاز به تولید ماسک هم کم است و دو هفته‌ای است که تولید نداریم.

روهینا گفت: گرچه برای زنان خانه‌دار که فرزندان محصل دارند، دور شدن از فضای خانه سخت است اما در صورتی‌ که بیمارستان‌ها به کمک احتیاج داشته باشند و یا در زمینه‌های دیگر نیاز به کمک ما وجود داشته باشد حتماً دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha