عظمت حضرت زهرا(س) در روایات / لازمه دستیابی به سعادت، معرفت فاطمی است
کد خبر: 3948193
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

عظمت حضرت زهرا(س) در روایات / لازمه دستیابی به سعادت، معرفت فاطمی است

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم به بیان روایات اسلامی و احادیث درباره جایگاه و عظمت حضرت زهرا(س) پرداخت و آن حضرت را حجت خدا و سرالله توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، آن حضرت را حجت خدا و سرالله توصیف کرد و گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برای ائمه اطهار هستند و حضرت حجت(عج) درباره مادر خود فرمودند برای من زهرای مرضیه(س) اسوه است یعنی آن کسی که عصاره خوبی‌هاست و الگوی بشریت است، اسوه‌ خویش را زهرای مرضیه(س) قرار داده است.

وی به حدیثی از پیامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) فرمودند اگر قرار بود خوبی‌ها به شکل یک شخص درآید آن شخص زهرای مرضیه(س) است و بلکه اعظم و بالاتر است.

رصاف بیان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که با جبرئیل با او مراوده داشته است و در این مراوده حضرت زهرا(س) مصحفی داشته است که حضرت آن را املا می‌کرده است که طبق نقلی این مصحف سه برابر قرآن است و البته هیچ اشتراکی با قران ندارد و اکنون در دستان مبارک حضرت حجت(عج) قرار دارد.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس گفت: وقتی قرار است اهل آسمان، اهل بیت(ع) را بشناسند، خداوند آن‌ها را به واسطه حضرت زهرا(س) معرفی می‌کند؛ اهل بیت(ع)، پدر، شوهر و فرزندان فاطمه(س) هستند به عبارت دیگر آن حضرت محور عالم است.

وی با تأکید بر اینکه  اگر به درک معرفت حضرت زهرا(س) برسیم حقیقت شب قدر و حقیقت قدر را به دست می‌آوریم، گفت:‌ معرفت فاطمه زهرا(س)، یک معرفت عمیق است و باید انسان‌ها از یک پاکی باطن فو‌ق‌العاده‌ای برخوردار باشند تا بتوانند از معارف فاطمی بهره‌مند شوند. در اینجا شرایط برای انسان‌هایی فراهم است که به لحاظ معرفتی و سیر و سلوکی رشد فوق‌العاده داشته باشند و اگر در مراتب پایین‌تری باشند شاید نتوانند به عمق معارف فاطمی دست پیدا کنند.

رصاف در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه در استان فارس که معطر به عطر شهدای گمنام شده است، از انس و الفت شهدا و رزمندگان اسلام در جبهه‌ها با حضرت زهرا(س) سخن گفت و افزود: رمز «یا زهرا(س)» برای شهدای ما فقط رمز عملیات نبود بلکه رمز زندگی و چگونه بهره‌مند شدن از معارف فاطمی بود.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: شهدا این مطلب را دریافته بودند که اگر بخواهند به اوج کمال برسند، باید سوار بر کشتی نجات زهرای مرضیه(س) شوند، اینجا معارف عمیقی است لذا این معرفت به آن‌ها هدیه داده شده بود و آن‌ها این سر را درک کرده بودند که بدون درک معرفت فاطمی نمی‌توان این راه عظیم را طی کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا، معرفت خود را از حس مادرانه‌ای که حضرت زهرا(س) به آن‌ها دارد، به دست آوردند، گفت: آن‌ها می‌دانستند که اگر زهرای مرضیه(س) از آن‌ها رضایت داشته باشند، رضایتش رضایت خداست و اگر ناراحت باشد خشمش خشم خداست لذا از این محبت مادرانه بهره‌مند شدند و رشد پیدا کردند و فهمیدند کجا باید بروند و در نتیجه این تربیت فاطمی است که به واسطه آن، توانستند به فوز عظیم شهادت دست یابند و آن مقامات عرفانی را طی کنند.

رصاف اضافه کرد: شهدا هم گمنامی، هم اخلاص و هم شهادت را در مکتب زهرای مرضیه(س) یاد گرفتند و از آن بهره‌مند شدند و توانستند با این مکتب به معراج بروند، ما هم باید بتوانیم با این مکتب انس بگیریم و ارتباط بگیریم چرا که این مکتب انسان را به ملکوت نزدیک کرده و در مسیر رشد و سعادت قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha