۸ بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی شعر فاطمی به زبان مادری
کد خبر: 3948076
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

۸ بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی شعر فاطمی به زبان مادری

رئیس گروه تبلیغ عشایر ایران، آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین سوگواره ملی شعر فاطمی به زبان مادری اقوام ایرانی در گویش‌های مختلف را ۸ بهمن‌ سال جاری اعلام کرد.

حجت‌الاسلام یحیی پروین، رئیس گروه تبلیغ عشایر ایران در گفت‌‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره شعر  ملی فاطمی به زبان مادری گفت: این سوگواره به‌ منظور سوگ حضرت زهرا(س) به زبان مادری ویژه اقوام مختلف ایرانی برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره را 8 بهمن‌ماه سال جاری اعلام كرد و افزود: شاعران آئینی اقوام ایرانی می‌توانند اشعار خود را به زبان‌های  ترکی قشقایی، فارسی، عربی، ترکی آذربایجانی، کردی، لری، بلوچی، بختیاری، ترکمنی، کرمانجی و ترکمنی... برای این سوگواره ارسال كنند.

پروین بیان كرد: این سوگواره در موضوع‌های مختلف شعر فاطمی (سوگ مادر به زبان مادری)، هجوم به خانه وحی، غصب فدک، غسل شبانه، بستر، حزن امیرالمؤمنین علی(ع) در فراق حضرت زهرا(س)، توسل به حضرت زهرا(س) و منتقم دردهای مادر برگزار می‌شود.

رئیس گروه تبلیغ عشایر ایران با بیان اینكه موضوع ویژه این سوگواره حدیث کساء و جایگاه فاطمه(س) در آیات انتخاب شده است، گفت: شاعران در انتخاب هر یک از موضوعات مذكور آزادند و حداکثر سه نمونه از آثار خود را انتخاب و ارسال كنند و اشعار ارسالی باید در قالب word تایپ شده باشند و ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی کامل پستی، شماره تماس و شماره کارت ملی الزامی است.

وی اظهار كرد: شاعران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره به آدرس https://survey.porsline.ir/s/rDlhCwn ارسال كنند.

پروین با بیان اینكه آثار منتخب جشنواره به‌صورت مجموعه شعر مستقلی چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه در سه مرحله داوری خواهد شد و در نهایت  آثار برگزیده به تشخیص هیئت داوران  انتخاب می‌شود.

رئیس گروه تبلیغ عشایر ایران همچنین به جوایز این سوگواره اشاره كرد و گفت: به نفر اول هر قوم این سوگواره  ۱۰ میلیون ریال به‌همراه یک انگشتر و لوح تقدیر، نفر دوم هر قوم ۵ میلیون ریال به همراه انگشتر و لوح تقدیر و نفر سوم هر قوم ۳ میلیون ریال به همراه انگشتر و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

وی در پایان گفت: این سوگواره به‌‌همت مجموعه فرهنگی برترین هادی، دبیرخانه اشعار آیینی ایران، گروه جهادی تبلیغ عشایری به‌ سوی معرفت و مجموعه فرهنگی یاران فاطمه و انجمن‌های ادبی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha