منجی‌گرایی و مهم‌ترین عقاید دنیا
کد خبر: 3948038
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
معاون پژوهش حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

منجی‌گرایی و مهم‌ترین عقاید دنیا

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عقاید دنیا منجی‌گرایی است، گفت: مبحث نجات دنیا، آخرالزمان و مهدویت نشئت گرفته از فطرت انسان‌هاست؛ انسان‌ها ذاتاً منجی را دوست دارند و آن را یک نیاز اصلی برای دنیا می‌دانند.

منجی‌گرایی؛ یکی از مهم‌ترین عقاید دنیاحجت‌الاسلام سعید شیری، معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عقاید دنیا منجی‌گرایی است، اظهار کرد: مبحث نجات دنیا، آخرالزمان و مهدویت نشئت گرفته از فطرت انسان‌هاست؛ انسان‌ها ذاتاً منجی را دوست دارند و آن را یک نیاز اصلی برای دنیا می‌دانند. عقیده به مهدویت امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد و در صورت داشتن امید در زندگی انسان برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند.

اهمیت بُعد اعتقادی مبحث مهدویت

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان ادامه داد: بر اساس آیات و روایات موضوع مهدویت بسیار مهم است، در یکی از آیات قرآن می‌خوانیم که هر کس در روز قیامت با امامش مشهور می‌شود. در روایتی هم داریم اگر کسی بمیرد و امام خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. بر اساس این دو مورد اهمیت اعتقادی این موضوع به‌خوبی مشخص می‌شود، اگر امام‌شناسی انسان به خطا رود سرمایه زندگی و آخرت تباه می‌شود و از طرفی موضوع مهدویت به‌اندازه‌ای مهم است که مرز بین کفر و ایمان قلمداد شده است.

وی با بیان اینکه منجی‌گرایی یکی از مهم‌ترین مسائل در دنیای کنونی است و انقلاب اسلامی با این عظمت که در دنیا تأثیر ویژه داشته به خاطر عقیده به مهدویت شکل‌ گرفته است، اظهار کرد: حتی می‌توان گفت تشکیل اسرائیل نیز به علت اعتقاد به منجی‌گری بوده است؛ این‌ها معتقدند یهودیت باید به‌اندازه‌ای قدرت بگیرد که منجی‌شان ظهور کرده و بر دنیا حکومت کند.

شیری گفت: تیموتی فرنیش یکی از افسران ارتش آمریکاست که پس از سفر به ایران کتاب «10 سال دلدادگی با مهدی‌خواهان» را منتشر می‌کند، وی که اکنون از مشاوران ترامپ است با وجود اینکه خود مسلمان نیست اظهار می‌کند، معتقدم روزی مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و دجالی که در کتاب‌های ما پیش‌بینی‌ شده همان مهدی(عج) است که در مقابل ما می‌ایستد و از همین رو باید ایران را تضعیف و اسرائیل را قدرت ببخشیم، چراکه پیشرفت ایران و رسیدن آن به انرژی هسته‌ای زمینه‌های ظهور را فراهم کرده و با ظهور مهدی(عج) آن‌ها به دنیا حکومت خواهند کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان تصریح کرد: روزنبرگ نیز یکی از مسئولان آمریکاست که در زمینه مهدویت کتاب «امام دوازدهم» را نوشته؛ وی در این کتاب اظهار می‌کند باید از انتشار مباحث مهدویت در دنیا و بین شیعیان جلوگیری کنیم. مارکو روبینو نیز از دیگر سران آمریکایی است که با ترامپ مبارزات انتخاباتی درون‌حزبی جمهوری‌خواه داشت که یکی از شعارهایش مبارزه با مهدویت بود.

وی یادآور شد: بیش از 144 جلد کتاب در زمینه نفی مهدویت و شبهه‌فراکنی در این زمینه نگاشته و با تیراژ بسیار بالا چاپ شده است؛ رایگان می‌نویسند، رایگان چاپ می‌کنند و رایگان نیز ترجمه و پخش می‌کنند که این نشان از اهمیت بالای این مبحث است.

شیری با اشاره به اینکه فیلم‌های بسیار زیادی در زمینه مهدویت و دروغ‌انگاری آن ساخته شده است، افزود: در این فیلم‌ها مهدویت تعریف جدیدی از جهانی‌سازی ارائه می‌کند که نه‌ تنها جنبه دفاعی بلکه جنبه هجومی دارد.

مهدویت در مقابل حکومت جهانی آمریکا و استکبار

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه مهدویت کل دنیا را به توحید، صلح و عدالت دعوت می‌کند، افزود: مهدویت در مقابل حکومت جهانی آمریکا و استکبار خواهد ایستاد، این یک جنگ اعتقادی است. بنابراین، طبیعی است که آمریکایی‌ها و مستکبران سیاست‌های کلان خود را این‌گونه طراحی می‌کنند و برای مبارزه با اندیشه مهدویت بسیار هزینه و از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خبرنگاری از بن سلمان سؤال کرد مشکل شما با ایران چیست؟ بن سلمان در پاسخ گفت اگر مشکل ما با ایران بر سر سوریه، یمن و عراق بود به‌گونه‌ای می‌توانستیم آن را حل کنیم، اما مشکل ما با ایران این است که آن‌ها به مهدویت اعتقاد راسخ دارند و برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) و تشکیل یک حکومت جهانی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha