اوج آزادگی شهدا در بندگی محض خداوند است / نسل آینده را عاشورایی تربیت كنیم
کد خبر: 3948012
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

اوج آزادگی شهدا در بندگی محض خداوند است / نسل آینده را عاشورایی تربیت كنیم

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه اوج آزادگی شهدا در بندگی محض خداوند است، گفت: باید نسل بعدی خود را عاشورایی تربیت كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام فاطمیه، مراسم تشییع پیكر یك شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز، 27 دی‌ در محل اداره‌كل آموزش و پرورش فارس و با حضور كاركنان این سازمان برگزار شد.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم شهدا را پرچم‌داران، سفیران و پیام‌رسانان مكتب عاشورا توصیف كرد و گفت: اوج آزادگی شهدا در بندگی محض خداوند است.

وی با تأكید بر اینكه باید پرچم‌های شهدا را كه در سراسر كشور در حال اهتزاز هستند، پاسداری كنیم و اجازه ندهیم كه پرچم آنان كه همان پرچم عزت‌مداری و استقلال و آزادگی یك ملت است، پایین بیاید، گفت: باید نسل بعدی خود را عاشورایی تربیت كنیم.

اسماعیلی، شهیدان را فرزندان مكتب حضرت زهرا(س) توصیف كرد و گفت: در واقع حضرت زهرا (س) به مادران ما آموخت چگونه حسینی‌ها را تربیت کنند و یزید زمان را بشناسند و در مقابلش تا پای جان ایستادگی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به انتظار مادران شهدای گمنام برای برگشت پیکر فرزندانشان گفت: مادران شهدا انسان‌های بزرگی هستند که فرزندانی شجاع، دلیر و با شرف تربیت کرده‌اند که ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند.

وی یادآور شد: عرفایی که سال‌ها رنج و ریاضت می‌کشند تا به عرفان و شناخت از خداوند برسند، 7 مرحله طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا را طی می‌کنند اما شهدا به سرعت به سمت مرحله آخر که فناء الی‌الله است، دست یافتند.

انتهای پیام
captcha