استقامت در اعتقادات؛ ویژگی شاخص حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3947859
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

استقامت در اعتقادات؛ ویژگی شاخص حضرت زهرا(س)

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، استقامت در اعتقادات است و این مهم‌ترین درسی است که آن حضرت به شیعیان آموخت، گفت: این بانوی بزرگوار بر سر اعتقاد خود که حمایت از ولی امر زمان خویش و حفظ دین خدا بود، تا پای جان ایستاد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، امام جمعه موقت شیراز، امروز، 26 دی‌ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز فرا رسیدن ایام عزای شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: یکی از ویژگی‌های مکتب تشیع وجود مناسبت‌های مذهبی است که تابلوهایی از مسیر زندگی امت شیعیان است.

وی شهادت حضرت زهرا(س) را یکی از مناسبت‌های شاخص در طول سال توصیف کرد چرا که تمام شیعیان جهان ارادت خاصی به بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) دارند و به‌ همین دلیل اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مناسبت داشته و دارند.

محمودی با بیان اینکه احادیث و روایات زیادی از بزرگان دین اسلام پیرامون  شخصیت والا و جایگاه مهم و ارزشمند حضرت زهرا(س) نقل شده است، برخی از ویژگی‌های آن حضرت را برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، استقامت در اعتقادات است و این مهم‌ترین درسی است که  آن حضرت به شیعیان آموخت. این بانوی بزرگوار بر سر اعتقاد خود که حمایت از ولی امر زمان خویش و حفظ دین خدا بود، تا پای جان ایستاد.

امام جمعه موقت شیراز، دین‌محوری و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین درس‎‌های زندگی حضرت زهرا(س) برشمرد و تأکید کرد: همه ما امروز باید رهروی این بانوی گرامی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن کرونایی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها بارها نشان دادند که در اینگونه موارد قابل اطمینان نیستند، چرا که اگر  این واکسن تأثیرگذار بود وضع شیوع کرونا در کشور خود آنها اینطور نبود و روزانه هزاران نفر قربانی کرونا نمی‌شدند.

محمودی خواستار اعتماد به دانشمندان و نخبگان داخلی کشورمان شد و گفت: باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و رسانه‌های داخلی به ویژه رسانه ملی باید قابلیت‌های واکسن را برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

امام جمعه موقت شیراز همچنین به لایحه بودجه 1400  اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم دولت در وضعیت بودجه سال آینده شرح صدر به خرج داده و در کنار آن مجلس کار نظارتی را با تعامل دو طرفه انجام دهد.

محمودی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی را به نفت داشته باشد، گفت: این بودجه باید به گونه‌ای توزیع شود که مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را حل کند.

وی خواستار توجه به بحث معیشت مردم از سوی قوا شد و گفت: قوای مجریه و مقننه باید با تعامل و با حضور بین مردم تصمیمات واقعی‌تر و کارگشاتری برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه باید مانع سوء‌استفاده عده‌ای را در این شرایط شد، افزود: اینکه عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و اجناسی را وارد کنند و به چند برابر قیمت به دست مردم برسانند، قابل قبول نیست و امیدواریم که مجلس انقلابی به شدت روی این موضوع حساسیت نشان بدهد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن برخی از مناسبت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در روز  ۲۶ دی ماه سال ۵۷ با تاسی از رهنمودهای نایب امام زمان و ولی فقیه، وعده الهی محقق شد و محمد رضا شاه پهلوی اخرین شاه رژیم شاهنشاهی از این سرزمین فرار کرد و البته این همان نصرت الهی بود. نوکری و بی اختیاری شاه در برابر آمریکا به حدی بود که نزدیکان شاه می‌گویند در جنگ ویتنام، آمریکایی‌ها جنگنده‌های ایران را بی اطلاع به ویتنام بردند. 

وی همچنین به سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد قیام ۱۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی، دوباره نگاه به درون و حمایت از  اقتصاد داخلی را مهمترین راهکار برای جامعه دانست تا با تحریم هم خللی در امور اقتصادی کشور نشود.

انتهای پیام
captcha