تعیین جایگاه ایران در سطح بین‌المللی در عرصه مقابله با كرونا
کد خبر: 3947606
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

تعیین جایگاه ایران در سطح بین‌المللی در عرصه مقابله با كرونا

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی با تصریح اینكه شیوع كرونا به یک فرصت تبدیل شد و قابلیت مردم کشور را نشان داد، گفت: با عملکرد مطلوب مسئولان و مردم در مقابله با كرونا، ضمن حفظ موقعیت نظام و کشور، جایگاه ایران در سطح بین‌‌المللی تعیین شد.

به گزارش ایكنا از فارس، شاهین محمدصادقی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی كشور، امروز، 24 دی‌ماه در نشست قرارگاه شهید سلیمانی استان فارس كه با حضور استاندار، فرمانده سپاه فجر و رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد، برخی از خصوصیات شهید سلیمانی را برشمرد و گفت:‌ شهید سلیمانی هرگز به مشكلات نه نمی‌گفت و در مقابل آن‌ها هرگز گلایه نمی‌كرد و ما هم باید از ویژگی‌های این شهید سعید الگوبرداری كنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به شانه‌های مردم متکی است و اصل نظام مردم هستند، تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم از جان این مردم محافظت کنیم.

محمدصادقی با تصریح اینكه كادر درمان در ایام شیوع كرونا همواره برای سلامت مردم تلاش كرده‌اند و توانستند برای ملت و این كشور افتخار بیافرینند و سپس به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره كرد و تلاش برای توسعه این طرح و مهار کرونا در کشور را افتخاری ارزنده خواند.

رئیس بسیج جامعه پزشكی كشور با تصریح اینكه این بیماری فراگیر به یک فرصت تبدیل شد و قابلیت مردم کشور را نشان داد، گفت: با عملکرد مطلوب مسئولان و مردم در مقابله با کووید۱۹ و اجرای طرح شهید سلیمانی، ضمن حفظ موقعیت نظام و کشور، جایگاه ایران در سطح بین‌‌المللی تعیین شد.

وی به تبیین اهداف طرح شهید سلیمانی پرداخت و آن را دارای منطقی قوی و پایه دانش، همچنین بر اساس پیشنهادات و نظرات دانشمندان و اساتید دانشگاهی کشور معرفی کرد و گفت: خرید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با صرف هزینه‌های بالایی همراه است، اما اجرای این طرح با تغییر رویکرد به سمت اولویت امر بهداشت و پیشگیری، بسیار کم هزینه بوده و به استان‌ها نیز اختیار داده شد بر اساس فکر و تجربه و توان مدیریتی و شرایط استان عمل کنند.

محمدصادقی یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی تمام نیروهای بسیجی، بهورزان، مجموعه کارکنان بهداشت و درمان، سازمان‌ها ارگان‌ها نهادها برای یک هدف ملی گام بر داشته‌اند، اما با وجود کاهش چشمگیر آمارهای ابتلا و جان‌باختگان کرونا، شرایط در حالت اضطرار است و باید به نقطه صفر رفت.

رئیس بسیج جامعه پزشكی در ادامه سخنان خود استان فارس را جزو استان‌های موفق كشور در مقابله با بحران كرونا معرفی و پیام تقدیر فرمانده‌كل سپاه و وزیر بهداشت را به مجموعه سلامت این استان قرائت كرد و ادامه داد: استان فارس تنها بار بیماران خود را به دوش نمی‌کشد، بلکه به بیماران استان‌های هم‌جوار نیز خدمت ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha