فعالیت ۵۵ مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا در فارس
کد خبر: 3947549
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

فعالیت ۵۵ مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت ۵۵ مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا و همچنین ۴۴ مرکز ۱۶ ساعته تشخیص کرونا در سطح استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 24 دی‌ماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا استان فارس با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته كرونا در كشورهای دیگر، وجود سه فرودگاه بین‌المللی در استان فارس را یکی از چالش‌های پیش‌بینی شده در این ستاد نسبت به خطر ورود بیماری به استان دانست.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده، فارس ۲۱ روز پیش از سایر استان‌های کشور، ایده راه‌اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته برای تشخیص و درمان سرپایی کرونا را عملیاتی کرده و هم‌اکنون نیز در سراسر استان ۵۵ مرکز و در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ۴۴ مرکز ۱۶ ساعته راه‌اندازی شده است.

لطفی با اشاره به روزهای نخستین ورود این بحران، از تلاش برای تولید محلول و لوازم محافظتی به ویژه ماسک، با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان استان و با هدف تقویت راهکارهای پیشگیرانه و کاهش زمینه‌های انتقال بیماری در استان خبر داد.

راه‌اندازی دومین آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور پس از انستیتوپاستور و افزایش این آزمایشگاه‌ها به ۱۵ مورد در استان، همچنین کمترین آمار جان‌باختگان کشور، از دیگر موفقیت‌هایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست اعلام کرد.

وی همچنین بر عزم جدی اعضا برای مدیریت موفقیت‌آمیز بحران کرونا در استان تأکید کرد و گفت: تاکنون حدود دو هزار مصوبه در این نشست‌ها تصویب و پیگیری شده و مسائل و چالش‌ها نیز به‌صورت روزانه آنالیز می‌شود.

لطفی، شیوه تشکیل این نشست‌ها را قرارگاهی و با در نظر گرفتن ابعاد لجستیک، علمی و عملیاتی مقابله با این بحران عنوان کرد که با تعریف چندین سناریو از روزهای پیش از ورود کرونا به ایران، کار خود را آغاز کرده است و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به اهمیت موضوع، فارس جزو نخستین استان‌های کشور بود که شورای تامین استان برای مقابله با این بحران تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام
captcha