استقبال ۲ هزار نفری قرآنیان فارس از آزمون سراسری حفظ قرآن
کد خبر: 3947257
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
تاکنون صورت گرفته است؛

استقبال ۲ هزار نفری قرآنیان فارس از آزمون سراسری حفظ قرآن

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از ثبت‌نام ۲ هزار نفر از این استان تاکنون در نوزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن خبر داد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه نوزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن در سال جاری توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام در این آزمون از 10 دی‌ماه جاری آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینكه تاكنون قریب 2 هزار نفر از استان فارس در این آزمون ثبت‌نام كرده‌اند، افزود: ثبت‌نام این آزمون از طریق سایت quranedu.ir انجام می‌شود كه قرآنیان تمام شهرستان‌ها دسترسی به ثبت‌نام دارند.

نداف با تصریح اینكه تاكنون 160 مؤسسه نیز از استان فارس برای قرآن‌آموزان خود در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند، اظهار كرد: تمام مؤسسات قرآنی استان و همچنین شعب آنان در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند زیرا هر مؤسسه‌ای كه در این آزمون ثبت‌نام كند به میزان ثبت‌نام شدگان خود سهمیه آموزشی دریافت خواهند كرد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با یادآوری اینكه این مؤسسات هم دارای مجوز از ارشاد و هم تبلیغات اسلامی هستند، گفت: شركت در این آزمون برای گروه‌های مختلف سنی آزاد است البته معمولاً برای سنین زیر 10 سال آزمون به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آزمون سراسری حفظ قرآن در روز 15 اسفندماه سال جاری به‌صورت آنلاین و همزمان با سراسر كشور برگزار می‌شود كه معمولاً نتیجه آن هم برای خود شركت‌كنندگان قابل رویت است.

نداف در پایان گفت: این آزمون در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن كه خود شامل ۲ رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره است، معارف اهل بیت(ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین، حفظ قرآن كریم در ۹ رشته شامل حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم كل قرآن كریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha