اعطای ۱۱ میلیارد تسهیلات کرونایی به فعالان گردشگری پاسارگاد
کد خبر: 3947110
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

اعطای ۱۱ میلیارد تسهیلات کرونایی به فعالان گردشگری پاسارگاد

مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد از پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از بیماری کرونا به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد نصیری حقیقت، مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد امروز، 22 دی‌ گفت: در سال ۹۹ به علت شیوع بیماری کرونا حدود ۱۱ میلیارد ریال به آسیب‌‌دیدگان از بیماری کرونا شاغل در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینكه امسال این اداره ۱۲ نفر را در سامانه رصد برای اشتغال به ثبت رسانده است، ادامه داد: در سال ۹۸ از منابع داخلی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی و امید شهرستان جمعاً مبلغ ٦٥/٦ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان پاسارگاد با اشاره به شیوع بیماری كرونا، بیان كرد: متأسفانه این بیماری پاسارگاد را نیز همانند سایر نقاط گردشگری دنیا دچار ركود كرده است ولی با این حال ٣ نفر را در سامانه رصد به ثبت رسانده كه امید داریم با خاتمه یافتن این بیماری و رونق مجدد گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری كه در حال انجام مراحل اولیه سرمایه‌گذاری هستند و بتوانیم اشتغال این حوزه را افزایش دهیم.

نصیری حقیقت اضافه كرد: در سال ٩٩ با بهره‌برداری از ٣ اقامتگاه بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع ‌دستی کام ۳۰ نفر به اشتغال در این حوزه‌ها شیرین شد.

وی با اشاره به بافت عشایری و روستایی این شهرستان و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نیز میراثی غنی از گذشتگان است که می‌طلبد با کمک همگان علاوه بر اشتغال زمینه‌ی صادرات خوبی از این حوزه در شهرستان ایجاد كنیم.

انتهای پیام
captcha