بازگشایی صنوف نشانه پایان كرونا نیست
کد خبر: 3947093
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

بازگشایی صنوف نشانه پایان كرونا نیست

تأكید اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا استان فارس همچنان بر اهمیت رعایت پروتكل‌های بهداشتی است چرا كه كاهش موارد ابتلا و بازگشایی صنوف به معنای شكست و پایان كرونا نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، دویست و چهل و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت مبارزه با كووید 19 دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 دی‌ در محل این دانشگاه برگزار شد كه در آن بر اهمیت رعایت موارد بهداشتی تأكید شد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دراین نشست با تأكید بر این نكته كه كاهش موارد ابتلا و بهبود وضعیت خطر كرونا در شهرستان‌های استان و بازگشایی صنوف مختلف نشانه شكست و پایان كرونا نیست، از مردم خواست تا به این مقوله توجه داشته باشند كه ویروس كرونا همچنان در جامعه در حال چرخش است.

وی با اشاره به روند کاهشی آمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: لازم است به خاطر داشته باشیم این وضعیت پایدار نیست و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته وجود دارد.

همتی با بیان اینكه خطر مواجهه با موج جدیدی از بیماری در اثر برخی ساده‌انگاری‌ها وجود دارد، بر نظارت ویژه بر اصناف، نمایشگاه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های استان فارس با هدف پیشگیری از شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و بازگشایی برخی از صنوف مانند نمایشگاه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها، لازم است نظارت ویژه‌ای از سوی کارشناسان بهداشتی بر این واحدها انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تصریح اینكه باید پایبندی به رعایت پروتكل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری دنبال شود، خواستار رعایت كامل دستورات بهداشتی از سوی اصناف مختلف شد و گفت: هرگونه تخلف بهداشتی در صنوف مختلف به ویژه در پاندمی کروناویروس، به‌عنوان تهدیدکننده سلامت به‌شمار می‌رود که منجر به تعطیلی می‌شود.

وی از مردم خواست تا از متصدیانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات دریافت نکنند و مورد تخلف را با کارشناسان سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت در میان بگذارند.

همتی در ادامه این نشست ضمن ارزیابی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

در ادامه این نشست مباحثی نیز در خصوص آمار مبتلایان و موارد بستری، درصد اشغال تخت‌ها در مراکز درمانی استان، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های استان، اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19 از سوی معاونان مختلف دانشگاه ارائه شد.

انتهای پیام
captcha