نشر معارف قرآن در دنیای امروز نیاز به هزینه دارد
کد خبر: 3946968
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
پورزرگری:

نشر معارف قرآن در دنیای امروز نیاز به هزینه دارد

قاری بین‌المللی کشورمان با تأکید بر اینکه قطعاً برای نشر معارف قرآن در دنیای امروز باید هزینه کنیم گفت: هرگونه فعالیت‌ فرهنگی چه در راستای ترویج فرهنگ غربی و یا در زمینه فرهنگ اسلامی باشد نیاز به هزینه دارد.

نشر معارف قرآن در دنیای امروز نیاز به هزینه داردمحمدرضا پورزرگری، داور مسابقات و قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی گفت: در روزگار فعلی انجام تمام کارها هزینه دارد و کار فرهنگی هم یکی از کارهایی است که نیاز به بودجه و هزینه دارد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی چه در راستای ترویج فرهنگ غربی چه در راستای فرهنگ اسلامی و دینی باشد در هر صورت نیاز به هزینه دارد البته بستگی به اولویت‌های ما دارد؛ اگر می‌خواهیم فرزندان و خانواده‌ها و به طور کلی مردم کشورمان با اسلام و دین و قرآن آشنا شوند باید در این راه هزینه کنیم.

پورزرگری با تأکید بر اینکه قطعاً برای نشر معارف قرآن در دنیای امروز باید هزینه کنیم، افزود: نشر معارف قرآن فقط این نیست که کسانی که با این معارف آشنا هستند، آن را برای مردم بازگو کنند؛ این مسئله به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید در این راه هزینه کرد و فعالیت‌هایی نظیر برگزاری مسابقات قرآن، انتشار کتاب، تولید فیلم و محصولات فرهنگی را درنظر داشته باشیم.

این داور مسابقات قرآن ادامه داد: در شرایط فعلی که هزینه‌ها بسیار سنگین است، سازمان‌ها و مراکزی که به دولت متصل هستند بخش بسیاری از هزینه‌های قرآنی را به عهده بگیرند تا میزان فعالیت‌های قرآنی کاهش نیابد. البته بخش خصوصی و کسانی هم که دغدغه مسائل دینی و قرآنی دارند می‌توانند در این قضیه آتش به اختیار عمل کنند.  

وی در ادامه به وضعیت توزیع بودجه‌های قرآنی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه بودجه‌های قرآنی به‌ صورت مناسب توزیع نمی‌شود و در جایی موجود هست و در جای دیگر نیست و این خلأ در بخش خصوصی وجود دارد و بخش دولتی و حاکمیتی باید تدبیری بیندیشد و به بخش خصوصی بودجه‌های مناسبی اختصاص دهند تا در راستای نشر معارف قرآن گام‌های مثبت و ارزشمندی برداشته شود و مردم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

پورزرگری با تأکید بر اینکه بودجه‌های قرآنی که هر سال اختصاص داده می‌شود، کافی نیست اما باید همین میزان هم مدیریت شود و موازی‌کاری در این راستا انجام نشود، خواستار توزیع دقیق بودجه‌های قرآنی شد و گفت: فعالان قرآنی و کسانی که با مراکز قرآنی ارتباط دارند، کسانی هستند که می‌توانند بر مسئله توزیع بودجه‌های قرآنی نظارت داشته باشند.

این قاری بین‌المللی کشورمان گفت: مسئولان وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم، سازمان اوقاف باید متناسب با نوع عملکرد و اقتضای فعالیت‌هایشان بودجه‌هایی در اختیار داشته باشند تا بتوانند به شایستگی برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی در پایان اظهار کرد: تخصیص بودجه قرآنی امر بسیار ضروری است، به عنوان مثال در برخی از استان‌ها که استاد قوی برای تربیت قاریان و حافظان ندارند، چاره‌ای جز دعوت از اساتید از سایر نقاط کشور نیست که مسلماً این کار هم هزینه دارد و یا اینکه برگزاری مسابقات قرآن و تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی نیز نیاز به هزینه دارد که برای هرکدام باید بودجه‌های مناسبی درنظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha