اجرای سند مهندسی فرهنگی فارس از ابتدای سال 1400
کد خبر: 3946878
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

اجرای سند مهندسی فرهنگی فارس از ابتدای سال 1400

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه سند مهندسی فرهنگی برای حركت فرهنگی كشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شده است كه باید آن را در سطح استان و متناسب با نیازهای منطقه‌ای تعریف و اجرایی كنیم، افزود: این سند باید از اول سال 1400 وارد فاز اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 21 دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: نقشه یا سند مهندسی فرهنگی یك سند ملی است كه برش استانی برای آن تدوین شده است.

وی با بیان اینكه این سند برای حركت فرهنگی كشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شده است كه باید آن را در سطح استان متناسب با نیازهای منطقه‌ای تعریف و اجرایی كنیم، افزود: این سند باید از اول سال 1400 وارد فاز اجرایی شود، لذا از مسئولان و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان درخواست داریم تا این سند را به‌صورت دقیق مطالعه كرده و نظرات خود را به ما ارائه دهند.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: نظرات جمع‌آوری شده از سوی ائمه جمعه و فرمانداران 36 شهرستان استان به اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی استان انتقال داده شده و آنجا بعد از جمع‌بندی و بررسی بنده و استاندار در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد كه نهایتاً ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری را برای بررسی و جمع‌بندی این نظرات فرصت داریم.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باید هم‌فكر و همدل شویم، چرا كه انجام این‌گونه فعالیت‌ها با زور و اجبار میسر نیست، گفت: وقتی همدل و هم‌فكر شدیم، دیگر نیاز نیست كسی از بالا بخواهد دستور دهد و همه آنچه كه در اختیارمان است، از موقعیت و مسئولیت اداری و اجتماعی به كار می‌گیریم.

وی با بیان اینكه باید در بحث تدوین این سند از كلی‌گویی عبور كنیم و به سمت برنامه و اقدام عملی حركت كنیم، گفت: باید اطلاعات خود را از مجموعه سند مهندسی فرهنگی استان بسیار دقیق‌تر كنیم.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه اگر می‌خواهیم كار فرهنگی انجام دهیم، باید متناسب با علم و دانش جلو رویم، گفت:‌ البته باید این نكته را مدنظر داشته باشیم كه سند پیشنهادی وحی منزل نیست، لذا مسئولان مربوطه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها می‌توانند نظرات خود را برای این سند ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha