راهبردهای سند مهندسی فرهنگی فارس در حد شعار باقی نماند
کد خبر: 3946864
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

راهبردهای سند مهندسی فرهنگی فارس در حد شعار باقی نماند

استاندار فارس با بیان اینكه راهبردهای سند مهندسی فرهنگی استان در چارچوب اخلاق، معنویت و سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی تعریف شده است، گفت: نباید مباحثمان در این بحث در حد كلام و شعار باقی بماند، بلكه هر یك از این راهبردها باید به سیاست‌ها و نهایتاً به پروژه‌هایی تبدیل شود.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 21 دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: بر اساس فرمایشات بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی و ولی‌امر مسلمین انقلاب و نظام ما یك انقلاب و نظام فرهنگی است و بر پایه مباحث فرهنگی و عقیدتی تشكیل شده است و بر همین اساس شوراهای فرهنگی از یك جایگاه ویژه و والا برخوردار هستند.

وی اظهار كرد: انتظاراتی كه از مجموعه مسئولانی كه در حوزه فرهنگ تلاش می‌كنند، می‌رود این است كه بتوانند با انسجام و همدلی مباحث و مسائل جامعه و شهرستان و بخش خود را شناسایی كنند و برای رفع آن‌ها پیشنهاد و راهكار در چارچوب سند مهندسی فرهنگی مطرح كرده و این راهكارها را به سمت و سوی عملیاتی شدن سوق دهند.

رحیمی از فرمانداران خواست تا تشكیل جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان را در دستور كار قرار دهند و بر اساس تقویم و زمان‌بندی مشخص این جلسات را برگزار كرده و كمیته‌های مربوط به آن را تشكیل دهند و سپس ادامه داد: تشكیل شورای فرهنگ عمومی در سطوح بخش به ریاست ائمه جمعه شهر و بخش‌ها و پیگیری فرماندار و بخشداران از وظایف اصلی است كه انتظار می‌رود در اسرع وقت انجام شوند.

استاندار فارس پیشنهاد داد تا در هر فصلی جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در یكی از مناطق شرق، غرب، جنوب و یا شمال استان برگزار شود تا هم ارتباطات بیشتر شده و هم از نزدیك مسائل و مشكلات بخش‌ها و مناطق شناسایی و احصا شوند.

وی بیان كرد: بر اساس سند مهندسی فرهنگی استان كه تهیه شده راهبردهایی ارائه شده است كه راهبردهای اساسی آن در چارچوب اخلاق، معنویت و سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی تعریف شده است.

رحیمی تأكید كرد: نباید مباحثمان در بحث سند مهندسی فرهنگی در حد كلام و شعار باقی بماند، بلكه هر یك از این راهبردها باید به سیاست‌ها و نهایتاً به پروژه‌هایی تبدیل شود كه چارچوب مشخص داشته باشند و در انتهای یك دوره بتوانیم ارزیابی مشخصی از كاری كه انجام داده‌ایم، داشته باشیم.

استاندار فارس با تأكید بر اینكه باید در راهبرد اول امید و نشاط را در دستور كار قرار دهیم،‌ گفت: جامعه‌ای كه امیدوار و با نشاط باشد حتماً طی طریق به سمت تكامل و تعالی خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم توجه ویژه به فرهنگ تلاش و كار و كوشش و ترویج فرهنگ نماز كه یكی از اصول اساسی سند مهندسی فرهنگی است، تأكید كرد و خواستار اهتمام ویژه فرمانداران و بخشداران به خصوص در بحث نماز شد و گفت: ستادهای اقامه نماز می‌توانند برشی از همین موضوع سند تحول فرهنگی استان داشته باشند.

رحیمی با بیان اینكه اخلاق به ویژه اخلاق اسلامی در برخی جاها مغفول مانده است، گفت:‌ نیازمند این هستیم كه مودت و برادری و اخوت را در بین آحاد جامعه تشدید كنیم و به جای اینكه هر روز با چالش و اختلاف و تفرقه سپری شود، به سمت و سوی مودت و اخوت و برادری حركت كنیم و البته فرهنگ اسلام و آموزه‌های دینی ما را در این زمینه یاری می‌دهد.

انتهای پیام
captcha