مبارزه با فساد با مشارکت جوانان امکان‌پذیر است
کد خبر: 3946833
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

مبارزه با فساد با مشارکت جوانان امکان‌پذیر است

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد گفت: فهم ما از نیاز کشور برای حاکمیت جوان انقلابی در کلام رهبر معظم انقلاب این است که مبارزه با مفاسد صرفاً با مشارکت جوانان امکان‌پذیر است.

به گزارش ایكنا از فارس، داوود گودرزی، دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی كشور امروز، 21 دی‌ در سفر یك روزه خود به شیراز و در دیدار با مدیركل دیوان محاسبات استان فارس بر اهمیت اولویت دادن به مبارزه با مفاسد اقتصادی تأكید كرد و گفت: فهم ما از نیاز کشور برای حاکمیت جوان انقلابی در کلام رهبر معظم انقلاب این است که مبارزه با مفاسد صرفاً با مشارکت جوانان امکان‌پذیر است.

وی با تأكید بر اینكه دولت اسلامی زمانی تشکیل خواهد شد که ریشه‌های وقوع فساد در جامعه خشکانده شود، گفت: قوه قضاییه در واقع حلقه آخر زنجیره مبارزه با فساد است و سرمنشأ این جریان از مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

ممبینی، مدیركل دیوان محاسبات فارس نیز در این دیدار گفت: ریشه‌های وقوع فساد در ساختارها به دو دسته عوامل زمینه‌ای و عوامل انگیزه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینكه جریان‌های فساد از بستر عوامل زمینه‌ای که زیرساخت فساد را فراهم می‌کنند و به دست کسانی که انگیزه فساد دارند، جاری می‌شود، گفت: البته نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات برای اصلاح ساختارهای حاکم تلاش‌های مستمری انجام می‌دهند. متأسفانه نبود بانک‌های اطلاعاتی برخط که امکان نظارت مستمر و سیستماتیک را فراهم کند از عوامل اصلی وقوع فساد است.

محمدرضا شیرالی، دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس هم در این دیدار، عامل اصلی بروز فساد در کشور را نبود عزم جدی در میان متولیان و تعارض منافع گسترده مسئولان در نهادهای ذی‌ربط دانست و گفت: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس با رصد ساختارهای فسادزا و بهره‌گیری از مشورت صاحبان ایده و تهیه و تولید سناریوهای جایگزین این آمادگی را دارد تا از تمامی ظرفیت‌ها برای این امر استفاده كند.

وی در پایان گفت:‌ طی هماهنگی‌های انجام شده، دوره آموزشی روش‌های مبارزه مردمی با مفاسد اقتصادی به‌صورت مشترک میان قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس و دیوان محاسبات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha