کاهش ۸۵ درصدی شمار قربانیان کرونا در فارس
کد خبر: 3946610
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

کاهش ۸۵ درصدی شمار قربانیان کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کاهش ۸۵ درصدی شمار جان‌باختگان و کاهش ۸۷ درصدی تعداد بستری روزانه بیماران کووید ۱۹ در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 20 دی‌ در دویست و چهل و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ این دانشگاه به بررسی گزارش نحوه ارایه خدمات به بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان و آمار مقایسه‌ای تعداد بیماران، موارد بستری در بخش‌های عادی و ویژه، تعداد جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و افزایش تعداد تخت‌های عادی و ویژه در بیمارستان‌ها پرداخت.

وی در این رابطه از کاهش ۸۷ درصدی میانگین تعداد بستری روزانه بیماران کووید۱۹ و کاهش ۸۵ درصدی آمار جان‌باختگان کرونا و کاهش بین ۸۰ تا ۸۸ درصدی ورودی و بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌ها در مقایسه با ماه‌های آغازین شیوع کرونا خبر داد.

لطفی با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدافعان سلامت استان برای مقابله با کرونا، اضافه کرد: برای ادامه مطلوب و مناسب مدیریت کرونا، لازم است همچنان با همکاری مردم و مسئولان و رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با بیان فعالیت‌های مراکز ۱۶ ساعته استان در زمینه ارائه خدمات به افراد مشکوک و دارای علامت کرونا و همچنین اجرای طرح محله و خانواده محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ موسوم به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، از فعالیت تیم‌های مشارکت‌کننده در این طرح برای شناسایی بهتر و سریع‌تر بیماران کرونا خبر داد.

وی همچنین گزارشی از بازدید ناظران این معاونت از شهرستان کازرون و بررسی تعداد بالای موارد ابتلا به کووید۱۹ در این شهرستان و ارائه آموزش‌های لازم به مسئولان و تیم‌های حاضر در طرح شهید سلیمانی در این شهرستان، به رئیس و اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه ارائه کرد. 

سایر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از اقدامات حوزه‌های مختلف دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا به رئیس دانشگاه ارائه دادند و ضمن بررسی مصوبات روزهای گذشته، دستورات لازم در بخش‌های مختلف از سوی رئیس دانشگاه به اعضای ستاد ابلاغ شد.

انتهای پیام
captcha