فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی شورای عالی قرآن در فارس
کد خبر: 3946598
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی شورای عالی قرآن در فارس

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از فراهم شدن مقدمات و برنامه‌ریزی‌های اولیه راه‌اندازی شورای عالی قرآن با هماهنگی امام جمعه شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز، 20 دی‌ در دیدار با حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس به بررسی فعالیت‌های قرآنی استان فارس پرداخت و گفت: مقدمات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای راه‌اندازی شورای عالی قرآن با هماهنگی امام جمعه شیراز  انجام شده است.

سهرابی در این دیدار با تأكید بر اینكه حوزه‌های علوم قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این اداره‌کل باید با هم‌افزایی و خلاقیت در ساختارهای جریان‌سازی قرآن و عترت در میان مردم برنامه‌های حوزه‌ علوم قرآنی را با همکاری سازمان تبلیغات و فعالان این حوزه گسترش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تأكید كرد: باید برنامه‌هایی را برای توسعه علوم قرآنی دنبال کنیم و از ظرفیت اداره‌ کل فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد این اهداف بهره‌مند باشیم.

وی بیان كرد: این اداره‌کل برای تبیین برنامه‌های علوم قرآنی جلسه‌ای را با گروه قرآن و عترت اداره‌ کل با معاون حوزه قرآنی سازمان تبلیغات داشته باشد و مقدمات تفاهم‌نامه‌ای یک‌ساله را برای اجرای برنامه‌های علوم قرآنی در سال پیش رو طراحی و کارشناسی شده ارائه كنند تا بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس منعقد شود.

یادآور می‌شود، در این نشست مقرر شد جلسات ویدئوکنفرانسی در همه شهرستان‌های استان فارس با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان برگزار تا نیاز بسترسازی علوم قرآنی بررسی و اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha