کاروان قرآنی انقلاب و محافلی با چاشنی پایش سلامت خانواده مدافع حرم
کد خبر: 3945929
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

کاروان قرآنی انقلاب و محافلی با چاشنی پایش سلامت خانواده مدافع حرم

کاروان قرآنی انقلاب برای سومین سال متوالی، طی بازه زمانی 40 روزه تا 22 بهمن‌ماه، محافلی را همراه با پایش سلامت خانواده مدافعان حرم و دیدار با این خانوده‌ها اجرا می‌کند.

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی انقلاب از سال 1397 به صورت مردمی و در آستانه جشن‌های بزرگداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با دعوت از تعدادی از قرآنیان، حافظان و گروه‌های تواشیح، فعالیتش را آغاز کرد. مبدأ حرکت این کاروان طی این سال‌ها از حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل‌(ره) بود و سپس این کاروان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و بهره‌گیری از استعدادهای بومی و منطقه‌ای، عازم استان‌ها می‌شد. اما امسال این کاروان به دلیل شرایط پیش آمده از کرونا با شرایطی متفاوت‌تر از گذشته فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان و مسئول کاروان قرآنی انقلاب در برنامه «تسنیم» صبح امروز، 16 دی‌ماه، رادیو قرآن گفت: با توجه به سالروز شهادت سردار سلیمانی و فاصله 40 روزه آن تا 22 بهمن، بر آن شدیم که برنامه‌های محدودتری را به صورت ویژه‌تر، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی این بازه زمانی شش هفته‌ای داشته باشیم.

نخستین محفل قرآنی در نظر گرفته شده این کاروان با دعوت از قاریان ارتش و به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع و سلامت ارتش، پنج‌شنبه، 18 دی‌ماه در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه(ع) نزاجا در لشکرک برگزار خواهد شد.

همچنین بنابر گفته ابوالقاسمی، «مفصل‌ترین برنامه این کاروان قرآنی در هشتم بهمن‌ماه طی دو روز و یا در دو نوبت صبح و عصر ویژه خانواده شهدای مدافع حرم شرق و شهدای مدافع حرم غرب استان مازندران است. با توجه به اینکه استان مازندران بیش از ۴۰ شهید مدافع حرم دارد که در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند، این مراسم به منظور زنده‌نگهداشتن این جنایت در ذهن مردم برگزار می‌شود. این برنامه با رویکرد پایش سلامت این خانواده‌ها انجام می‌شود. در پایش سلامت، تیم پزشکی متشکل از 12 متخصص همراه کاروان قرآنی انقلاب است تا سلامتی خانواده‌های شهدای مدافع حرم را پایش کند و در کنار آن محفل انس با قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود».

سومین محفل کاروان قرآنی انقلاب همزمان با روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز تولد حضرت امام خمینی(ره)، 15 بهمن‌ماه در زادگاه امام راحل، خمین ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

جزئیات بیشتری از سومین سال حرکت کاروان قرآنی انقلاب به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha